zondag 29 april 2012

Coopertest


Vanmorgen weer een Coopertest gelopen. Er waren zo mogelijk nòg minder mensen bij dan de eerste keer. Toch jammer. Is de Coopertest iets 'uit den ouden doosch?' Je zou het bijna denken. Toch is het echt leuk, ook als je het beschouwt als (onderdeel van) een training. Zelf liep ik mee omdat ik de vorige keer ook had deelgenomen. Zo simpel kan een reden zijn. Maar het is een normale ambitie om iedere keer weer wat sneller te lopen, al voelde ik dat dit er ditmaal niet in zou zitten.

Ik liep in de op één na laatste groep, start: 11:40 uur. Het was een klein groepje (maximaal zes man) met goede lopers. Rustig van start, de tweede ronde zou wat sneller kunnen. Maar ik liep vrij constant, versnellen tussendoor was niet mogelijk. Ik liep op de een na laatste plaats maar werd de laatste ronde ingehaald dus werd ik laatste van die serie. 2520 meter, tien meter langzamer dan de vorige keer. Maar ach, ik was ook de oudste en volgens de tabel zou ik nog een uitstekende conditie hebben. Zelfs als ik nog vijftien jaar jonger was! Dus we houden de moed er maar in.

Toch wil dat vlotte, ontspannen lopen nog steeds niet eh... lopen. Ik zou nu toch wel zijn afgevallen? Weer op de weegschaal! Helaas. Ondanks het redelijk strakke eet- en drinkpatroon dat ik mijzelf de laatste weken heb opgelegd, wil het met dat afvallen niet goed lukken. Integendeel, nu weeg ik 82.7 kilo, ruim een kilo meer dan de vorige keer! En dat met een opname van amper 1500 calorieën per dag èn veelvuldig lichaamsbeweging. Tja, je zou er bijna moedeloos van worden maar er zal en moet toch wat van af, al was het maar omdat met een lichter lichaamsgewicht aanmerkelijk plezieriger en ook sneller kan worden gelopen.

Morgenochtend dan maar weer eens een duurloopje, daarna met spulletjes op de Vrijmarkt. Niet dat ik daar zo gek op ben maar mijn wederhelft vindt dat een sport, kijken of we op deze manier nog dingetjes kunnen kwijtraken en daarmee een paar tientjes verdienen. Naar Koninginnenach ga ik niet ditmaal, alhoewel het weer daar best toe noodt. Mij te druk en te chaotisch. 


1 opmerking:

RunningHans zei

ik teken er voor die 2520 op jouw leeftijd.. Prima Fred