donderdag 2 juli 2015

On the Beach


Wij wonen vlak bij het strand, hemelsbreed amper twee kilometer vanaf huis. Toch was 1 juli voor ons de eerste uitgebreide stranddag van dit jaar. Met zulke temperaturen als vandaag (momenteel - 18:28 als ik dit intik - 35 graden) is het strand toch 'the place to be', uiteraard voor zover er voldoende beschuttingsmogelijkheden zijn in de vorm van een parasol, strandtentje of wat dies meer zij. Dat er ondanks de hitte weinig mensen in zee verkoeling zochten zal te maken hebben gehad met van die blauwe kwalletjes die her en der in het water dreven. Er stond een aardige oostenwind.


Kortom, een stranddagje ! Bakken en braden maar. Wij hadden geen 'oppas-dag' vandaag, dus hadden wij de tijd aan onszelf. Echter de hele tijd in die hete zon liggen is niks, je wilt ook wat bewegen. Vanaf de Kwartel liep ik richting Kijkduin, over het strand. En wie zag ik daar? Dochterlief Daphne met haar dochter (en onze kleindochter) Chloë in gezelschap van haar buurvrouw met dochtertje Mila. Vanzelfsprekend heb ik even met Chloë gespeeld in een muitje vlak aan zee. Lang kon ik niet blijven want er moest ook weer teruggelopen worden, daarna even boodschappen doen en naar huis om het avondmaal voor te bereiden.

Nu viel er weinig te koken: wat boontjes, eieren en aardappelen maar die moesten afkoelen dus dat proces speelde zich 's middags af. Dat was allemaal voor de salade nicoise, die aten we 's avonds met bouillabaise vooraf.


Na het eten, later op de avond, even naar de club gefietst. Ik heb 's avonds niet getraind, 's ochtends had ik voor mijzelf gelopen toen het nog niet zo warm was (duurloopje van een uur met twee maal een kilometer snel). Wel nog eventjes het krachthonk bezocht maar het was te warm om veel te doen, daarna met tientallen anderen op het buitenterras van het clubgebouw gezeten en tot laat in de avond gechilld en geboomd over 'de dingen des levens'.



Erg gezellig weer, met die volle maan rijzende tot boven de boomkruinen aan de overkant (en boven Arnes kruin op de foto). Alleen heb ik de samenstand tussen Venus en Jupiter (zie foto) niet waargenomen...


Geen opmerkingen: