woensdag 1 juli 2015

Ongeplande Westlandroute


Zojuist ("zojuisssssst" zei Koningin Wilhelmina ooit) een duurloopje achter de kiezen (en benen - tjonge, ik ben nu al melig en de grote warmte moet nog beginnen). Dat was van 06:15 tot 07:23 uur, dus bruto tijd.

Uitgangspunt was het trainingsschema, voor vanavond staat een duurloop 1/2 op het programma van 70 minuten met twee keer tien minuten heuveltraining. Eerlijk gezegd is dat er in mijn matineuze versie niet van gekomen, die tweede keer althans niet en ook was het loopje 'slechts' 60 minuten, Echter heb ik direct na thuiskomst, na wat water te hebben gedronken, nog eens twee keer één kilometer 'full speed' gelopen (wat binnen de vijf minuten lukte) met een tussenpauze van vier minuten. Ziezo, de dag kan beginnen. Uiteraard had ik vanavond kunnen trainen maar afgezien nog van de warmte krijg ik familie te eten. Dat wordt Salade Nicoise met een bouillabaise vooraf denk ik.

Niet vergeten te vermelden (al is het maar voor mijn eigen logboek): maandag is er ook getraind, toen onder leiding van Sanny. We gingen via Nieboerweg en Duindorp naar de binnenhavens van Scheveningen en weer terug waarbij wij een pittig programma afwerkten: 3 x (3x 30-60-30 sec.). dat moest in 5km tempo, behoorlijk snel.

Gisteren (dinsdag dus) onverwacht een stevige Westlandroute gefietst, vanaf de Vruchtenbuurt naar Ypenburg via een lange omweg. Het was een van de 'oppas-dagen' en ik wilde nu eens niet via het opgebroken centrum en die lelijke weg richting Hoornbrug. Een groene route dus. Eerste tussenstop was het Wateringse Veld, tijdens de WV-loop anderhalve week terug ben ik 'ergens' een groen jackje kwijtgeraakt en nu ik er toch was, meteen maar eens navraag doen of er iets was gevonden. Dat was niet het geval. Nou ja, er zijn meer groene jackjes op de wereld.

Vanaf het Wateringse Veld fietste ik door naar Den Hoorn, daartoe moest ik eerst naar Midden-Delfland. Gôh, toch nog een stukje trappen. Maar daar ging het mis in zoverre dat ik bij café De Bonte Haas de verkeerde afslag nam. Na een paar kilometer zag ik aan de richtingsborden dat ik wel erg diep het Westland in ging dus vroeg ik een fietser de weg. Terug maar weer, uiteindelijk bereikte ik via Delft Den Hoorn, waarna het nog zeven kilometer peddelen naar Nootdorp en Ypenburg was. Ik had over het hele traject inclusief korte stops langer dan twee uur gedaan. Weinig uitrusten aldaar, we gingen meteen met de wandelwagen naar de Dobbeplas, ongeveer vier kilometer verderop. Daar hebben we even lekker in het gras gelegen en op het strandje Chloë laten spelen met emmertje, vormpjes en zand. Voor haar was het een nieuwe gewaarwording, hoewel, afgelopen maandag gingen we er voor het eerst met haar heen.

's Middags uiteraard weer teruggefietst naar huis en een andijvietaart (van bladerdeeg met een vulling van kort gesmoorde andijvie, roquefort, pecanonoten, eieren en crème fraiche) gemaakt. Dat was smakelijk en snel gemaakt, afgezien van de baktijd (ongeveer 30 minuten, ovenstand ca. 200 graden celsius).

Rozenstruik in voortuin (Vogelwijk)
Gisteravond hadden we redactievergadering, we waren maar met z'n vieren. Gewoon even buiten gezeten aan een kleine ronde tafel en overlegd wat er in het volgende clubblad moet en wie wat wil doen. Al vrij vroeg waren we thuis, waarna het tot zeer laat in de avond goed toeven was, met een goed glas witte wijn.

Geen opmerkingen: