maandag 29 juni 2015

Parkpop 2015 geslaagd


Gezelligheid, Love & Peace en goede muziek. Ziezo, Parkpop zit er op. De organisatie kan terugzien op een zeer geslaagde 35ste editie. Maar liefst 225.000 bezoekers waren er in totaal, terwijl 30.000 personen daags ervoor de 'betaalde' versie van Parkpop, 'The Night at the Park' bezochten. Daarover heb ik het in het voorgaande blog al gehad. Fantastisch optreden van Duran Duran, afgesloten met een schitterend vuurwerk (dank Arne) maar ook UB40 en De Dijk schijnen helemaal top te zijn geweest.

Gisteren (zondag) ging ik 'even kijken' bij Parkpop, in de namiddag en 's avonds. Ook heb ik thuis een aantal gedeeltelijke concertregistraties gevolgd op TV West waaronder de 'gigs' van UB 40, De Dijk en Duran Duran. En ook bandjes die ik zondag zag zoals The Elementary Penguins, stevige sixties-pop à la Small Faces cs. Ook een leuke band: de Ben Miller Band, met die typisch 'southern stomp' muziek met wasbord, mandolines en houthakkershemden.

Deze parkpop-editie stond voor een groot deel in de sfeer van 'The Eighties' met UB40, Duran Duran en Abba Gold. Ook OMD (Orchestral Manoeuvres in the Dark) stamt uit die tijd. Zanger Andy McCluskey had er duidelijk zin in gistermiddag, hij danste over het podium en zocht regelmatig contact met het publiek, terwijl toetsenist-zanger Paul Humphreys er met zijn gedistingeerd-grijze kapsel en zwart kostuum meer uitzag als de geneesheer-directeur van het plaatselijke ziekenhuis dan als een popmuzikant. Wat niet wegnam dat de heren een geslaagd optreden verzorgden.


En wie kwamen we zoal tegen op Parkpop? Je komt altijd wel bekenden tegen. Zoals good old Ruud van Aarle die met zijn Jolanda genoot van de muziek. En Joyce, die programmaboekjes uitdeelde bij de informatiestand. En nog veel meer mensen, vooral van Haag Atletiek, de club die de laatste jaren meer en meer een belangrijk sociaal netwerk vormt. Niet iedereen wil graag zijn naam vermeld zien op mijn blog, dat respecteer ik. Maar .. was er ook evenals ..., en ... liep daar ook bij. En dan heb ik ... en ... niet eens genoemd, en ... niet te vergeten!




En ook nu weer - zij het pas laat - het groepje waarmee ik ook gisteren was: Sherman en Miriam, Murat en Yvonne (hierboven gespot op de TV West site, met dank aan Ruud van Aarle voor de tip). Ook Cynthia was er nu bij met haar dochterje. En Arne natuurlijk. Het is gek, steeds als Arne en ik bij elkaar in de buurt zijn overkomen ons (mij in elk geval) wonderlijke - maar niet per definitie vervelende - dingen met anderen. Moet daar een beetje cryptisch over doen, maar Arne begrijpt het vast wel. 
Vooruit, nog even naar Sarah kijken! Ondanks haar 'Boyish' uiterlijk en tattoos is en blijft zij toch een mooie en charismatische vrouw, dat vind ik tenminste. 


Geen opmerkingen: