zondag 28 juni 2015

Night at the Park and on the Beach

Lazy on A Sunny Afternoon...
Het was een zowel feestelijke als actieve dag waarbij heel wat van hot naar her is gefietst. 'Hot' was The Night at the Park', de betaalde versie van Parkpop dat vandaag in de gratis-toegang editie losbarst, 'Her' was Kijkduin waar schoonzoon Daniël een feest had georganiseerd voor zijn vrouw en onze dochter Daphne. Lokatie was Beachclub 'Ons Strandhuys'.

Om 14:00 begon het popfestival waar groepen van grote naam en faam optraden onder wie K's Choice, UB 40 en - als klap op de vuurpijl - Duran Duran. Maar ook Splendid (uit Den Haag), Abba Gold (nostalgie en 'guilty pleasure' voor menigeen) en De Dijk waren van de partij. Spreekstalmeester deze dag was Erik de Zwart.

Ik kwam alleen maar wist dat er heel wat vrienden van Haag aanwezig zouden zijn. Probeer die maar eens te spotten tussen zo'n 30.000(!) mensen. Maar mede dank zij 'de moderne communicatiemiddelen' ontstond uiteindelijk een groep met Murat, Yvonne en haar broer, Arne en Saskia, Miriam en Sherman en Rob Pronk (laatstgenoemd tweetal beter bekend als 'Sjors en Sjimmie'). Er zijn deze dag heel wat (dure) biertjes verwerkt alsmede de nodige snacks (patat, kibbeling, pizza's e.d). Prijzig was het wel, maar de kwaliteit van een en ander was prima.


Wie ik ook tegen het lijf liep was Richard Leeuwis, mede-blogger en fervent hardloper. Leuk, dat is een tijd geleden... Uiteraard het gebruikelijke ritueel wanneer bloggers elkaar ontmoeten: samen op de foto!

Veel festivalgangers kwamen voor De Dijk, met UB 40 waren dat de groepen die ik heb gemist omdat ik op dat moment in Kijkduin was, maar afgaande op de reacties in de naaste omgeving heb ik wel iets gemist. Maar goed, ik was zelf nogal gefocusd op Duran Duran, niet in de laatste plaats omdat hun concert dat twee jaar geleden in Zoetermeer zou plaatsvinden niet doorging vanwege het faillissement van de organisator.

Ik was niet teleurgesteld, de heren - die op hun 55ste nog zeer 'goodlooking' zijn - speelden een spetterende set met oud en nieuw werk, en hun show werd afgesloten met een schitterend, kleurrijk en minuten lang durend vuurwerk dat ongetwijfeld overal in Den Haag te zien en te horen moet zijn geweest.

Nu ben ik al de hele ochtend bezig met uploaden van filmpjes en ook andere handelingen met de pc gaan met horten en stoten (ook door een bijna volle harde schijf), dus kap ik het verslag hierbij voorlopig af. In de loop van vandaag wellicht een vervolg, waarschijnlijk fiets ik nog even naar Parkpop om te zien wat daar zoal speelt...


Geen opmerkingen: