donderdag 4 juni 2015

Op de baan en op de bank


Bovenstaande plaatjes heb ik tijdens ons laatste wandelingetje naar het Bieslandse Bos gemaakt. Daar gaat onderstaand dagboekverslagje niet over maar het 'leukt' het bericht wel een beetje op.

Na een dagje waarop ik onder meer twee mensen ïnterviewde voor het clubblad, was het gisteravond weer goed trainen bij Haag. Aardig wat mensen gaven acte de présence, onder wie Pierre die door Henk geïntroduceerd werd als 'het nieuwe groepslid' (hoewel hij ook alweer vele jaren lid van de vereniging is). Berry gaf de training deze avond. Eerst het gebruikelijke inlopen, daarna wat speelse oefeningen op een grasveld ergens in de Vogelwijk, dan weer terug naar de baan waarbij wij een keer of drie, vier een versnellinkje deden 'van lantaarnpaal tot lantaarnpaal'.

Het schema was omgewisseld: wat wij vandaag zouden doen (duurloop van ca. 75 minuten) is maandag gebeurd - geloof ik, want ik was er toen niet bij - en het programma van de maandag was naar deze woensdag verschoven.

Het kwam neer op een baantraining met twee series langere tempo's, volgens het schema: 200-200-400-400-600-600 meter, met 60 seconden rust tussen de tempo's en vijf minuten rust tussen beide series. Omdat ik mezelf echter op een duurloop had ingesteld, had ik mijn nieuw Hoka's aan. Niets mis mee maar voor een pittige baantraining toch net iets te log (lees: veel demping). Wat niet wegnam dat het allemaal goed ging. Gemiddeld werd er 1 minuut per 200 meter gelopen, naderhand werd dat wel iets sneller (wat natuurlijk altijd beter is dan andersom). Hoe dan ook was het een training die tot ieders voldoening is uitgevoerd.



Daarna snel een kopje thee gedronken met Groep 5, waarna ik met Ton en Harry het krachthonk indook voor de wekelijkse bankdruksessie. Krachtpatsers zullen wij nooit worden (daar doen we het ook niet voor) maar toch gaat het elke week ietsje beter.

Overigens vertekent de spiegel aardig, als onze benen in werkelijkheid ook zo lang waren, dan zouden we ongetwijfeld goede hoogspringers zijn geworden...

Geen opmerkingen: