zaterdag 20 juni 2015

Oranjeloop Kwintsheul


De afgelopen week heb ik niet veel getraind, zeg maar rustig: niet getraind. De laatste keer was zondag in Delft, maar dat was een prestatieloop en geen training (5 km bij de Koplopers). Maar deze avond stond er weer een loopje op het programma, en wel de Oranjeloop in Kwintsheul. Deze loop maakt deel uit van de feestweek die jaarlijks in dit Westlandse dorp plaatsvindt.

Ik ging met het openbaar vervoer, wat vrij goed te doen is: met bus 23 vanaf de Thorbeckelaan tot Station Rijswijk, van daaruit met bus 30 naar Naaldwijk. Uitstappen bij de Rooms Katholieke kerk in Kwintsheul, vervolgens is het amper vijf minuten lopen naar 'Leeuwerik', want zo heet de straat waar de sportieve activiteiten van deze avond plaatsvonden.


Het was een drukke boel, met een complete dorpskermis, een speciale tent voor de lopers waar men zich kon (na)inschrijven of het startnummer ophalen en eventueel wat drinken. Omkleden en douchen na afloop was mogelijk in de plaatselijke sporthal Quintus.

Veel mensen van Haag Atletiek gaven acte de présence, en niet de langzaamsten: Jeroen van Aken, Rutger Kramer, Remco Mocking, Marianne Nijmeijer, Janna van Dijk, ga zo nog maar even door. Maar ook mindere goden waaronder ikzelf en enkele andere mensen van Groep 7: Arie, Henk, Ellie, Ton, Bert, Jan, Catharine, wie ben ik nog vergeten.... Zij/wij allen hebben ons beste beentje vóór gezet.

Er kon tussen twee afstanden worden gekozen. Of eigenlijk drie, als je de kinderloop meetelt maar die werd gelopen voordat de 5 en 10 km van start gingen. Zelf deed ik weer een 5 km, evenals in Delft. Ik had mij hiervoor al van tevoren ingeschreven.

Groepje Spartanen - onder wie Marlon, Mulay en Mattijs - aan het inlopen
Ondanks de allergie - die overigens al minder is geworden - ging het lopen best goed. Op deze 5 km kon ik vlak achter Ton en Bert blijven, en uiteindelijk kwam ik in 25 minuten en 40 seconden (netto) over de streep, net zo snel (of langzaam zo u wilt) als zondag in Delft. De anderen van onze groep hebben ook naar voldoening gelopen. Eén naam wil ik niet onvermeld laten namelijk die van Henk Moesman die met zijn 75 jaren net boven de 26 minuten finishde. Overigens ging het gerucht dat de afstand iets langer (70 meter) dan 5 km zou zijn.

Even later ging de 10 km van start, dat was tien minuten nadat de lopers van de 5 km waren vertrokken. Ook hier was het geel-groen veelvuldig te zien. En ook hier zijn goede tijden gelopen.

Uitslagen van de 5 km en van de 10 km staan op de site van Olympus.

Na afloop kon ik in de auto met Murat, Mirjam en Sherman mee terug naar Den Haag rijden. Dat was wel fijn omdat de bussen 's avonds niet zo vaak gaan, hooguit éénmaal per uur geloof ik.

Geen opmerkingen: