dinsdag 29 maart 2016

Paas op de plaats

Het waren rustige - in de zin van: traditionele - paasdagen. Op Goede Vrijdag kwamen onze vrienden Wim en Gerda eten, het is alweer een tijd geleden dat we hen zagen (alhoewel: Gerda nog wel via Facebook).



De dagen erna het bekende werk: boodschappen gedaan om voedsel in te slaan en daarna achter aanrecht en fornuis om de paasbrunch voor te bereiden. Die brunch, inmiddels een traditie. was voor zes personen: een echt familiegebeuren.


Na de brunch nog een stukje naar de buurtspeeltuin gewandeld met Daan, Daphne en Chloë. De wind was al wat gaan liggen en de zon scheen. Chloë heeft dat hele stuk aan het handje van vader en moeder gelopen.


Wat valt er meer te vertellen? Zaterdag een wandeling gemaakt door Heemstede Aerdenhout. Zomaar. In de trein op weg daarheen was er nog weinig kleur te bespeuren op de bloembollenvelden bij Voorhout en Hillegom. Alleen een paar gele velden en een lilagekleurd veld. Voor meerkleurigheid moeten we nog een week of twee wachten denk ik.

Helaas geen verslag van een loop ditmaal. De bedoeling - en afspraak - was om in Haarlem mee te doen aan de Heuvelloop (5, 10 of 15 kilometer), maar de twee kameraden met wie ik zou gaan haakten af: de een wegens buikloop, de ander vanwege de alarmerende weersverwachtig (storm en regen). Nou, toen had ik ook geen zin meer.


Wel heb ik 'na de visite' voor mezelf een uurtje gelopen, het werd een rustig duurloopje. En zowaar werd het mooi, zonnig weer, zij het dat er een fikse storm vanuit het zuidoosten blies. Weer wat later hebben we een stuk gewandeld naar Meer en Bosch en Kijkduin en via het Westduinpark terug. Langs de Bosjes van Pex lopend, kwam er plotsklaps een grote tak op ons terecht. Gelukkig was het een licht exemplaar zodat er geen sprake was van schade.

Op de terugweg liepen we een stukje op met onze naaste buren Jan en Wilma, ze hebben nog even een glaasje bij ons gedronken.

Verder tussen neus en lippen door wat geschilderd. Het roffelen dat je op deze lente-ochtenden in de Bosjes van Pex hoort, inspireerde mij tot het afbeelden van deze bonte gast.

Ook in passieve zin het een en ander aan cultuur genoten. Je moet er maar zin in hebben maar ik had er zin in: via Youtube een complete concertregistratie van de Matthäus Passion - met Philip Herreweghe als dirigent - afgeluisterd. Niet helemaal bekeken want tussendoor was ik met allerlei andere dingen bezig. Verder wat aardige docu's gezien waaronder Mijn Matthaus, De Mooiste Marathon (portret van Michel Butter), en de afgelopen dagen heb ik ook de thriller Close-Up van Esther Verhoef uitgelezen. Spannend en zeer goed geschreven boek!

Geen opmerkingen: