zondag 20 maart 2016

Lente! Het begint nu echt...

20 maart en de lente begint! Aldus Facebook die dit algemene bericht vanmorgen plaatste. Nu heb ik altijd begrepen dat 21 maart de eerste dag van de lente is. Het ligt er maar aan waar je van uit gaat denk ik.

Lente! Ik associeer dat met vogels die de dag verwelkomen met hun zang, felgele bloemen zoals narcissen, tulpen en forsythia, en tegenwoordig ook met de Matthäus Passion. Weliswaar heeft dat magistrale werk meer met Pasen te maken, maar de componist van dat werk is op 21 maart geboren.

Al vaker heb ik de Matthäus Passion gezien, in diverse uitvoeringen. Hoewel ik niet religieus ben in de bijbelse zin, blijft de muziek prachtig. Ditmaal ga ik trouwens naar een uitvoering van het Haags Toonkunstkoor met orkest in de Elandstraatkerk. En dat is vanavond.

Reden dat ik juist naar deze uitvoering ga is omdat Marlies Alberts, sportvriendin van Haag Atletiek, deel uitmaakt van het koor. Eerdere voorstellingen, onder meer in de Dr. Anton Philipszaal, waren zeer de moeite waard.

Van sporten is de laatste dagen niet veel gekomen. Na woensdag heb ik niet meer gelopen, wel heb ik vrijdag nog het krachthonk bezocht.

Straks ga ik voor mezelf wel een rondje doen. De afgelopen dagen hadden we logees en gisteren hebben we in besloten kring 'alvast' mijn verjaardag gevierd omdat dit op een wat ongelukkige dag valt. In de praktijk kwam dat neer op veel in de keuken staan, appeltaart, quiche lorraine en monchoutaart maken, later in de middag diverse pastagerechten. Van hardlopen kwam dus niets, wel tussendoor nog een wandelingetje gemaakt in combinatie met boodschappen doen.

Het is lente! aldus Facebook vandaag...



Geen opmerkingen: