zondag 22 april 2018

Lenteloopjes...


Na de zeer matineuze twee-uurs wandeling afgelopen zaterdag toog ik later die ochtend naar landgoed Ockenburgh. Om te "kijken-kijken-niet-lopen". Familieomstandigheden zijn  de reden dat ik mij niet voor deze mooie 'groene' loop had vooringeschreven, en helaas bleek na-inschrijven niet mogelijk.


Nou ja, dan maar kijken. Heb mij nog enigszins verdienstelijk kunnen maken als kiekjesmaker en bij de 10 km ook als water-aanreiker, samen met Jan G.

Van zowel de 5 km lopers (zie dit album) als de 10 km lopers heb ik foto's gemaakt. Het hemd is altijd nader dan de rok, en uitgaande van dit spreekwoord kan ik met enige plaatsvervangende trots melden dat drie mannen van trainingsgroep 7 het meer dan goed hebben gedaan op de vijf, ca. 22/23 minuten: Ton, Berry en Peter. Ik weet de tijden niet precies, de uitslagen komen later op de site van de Ockrun.


En 'onze' Anja Rienstra, die op de 10 km. mooi tweede werd achter de 'spartaanse' Karin van Gorp.

Het was een leuke en mooie dag, maar toch blijf je met het gevoel zitten dat je niet hebt meegelopen, dus de volgende dag op naar Delft voor de Bertusloop. Het was er opvallend rustig, van onze club zag ik alleen Leen Harteveld. Voor mij persoonlijk behoren de Bertus- en Kerkpolderlopen tot mijn favoriete (5 kilometer) loopjes, wat alles heeft te maken met het mooie parcours, de Delflandse natuur spat er af.

De laatste tijd gaan die vijfjes niet zo snel bij mij, wat - naast leeftijd - ook te maken heeft met gewicht. Na de lenteloop vorige week heb ik er toch één kilo (van de 80) af kunnen krijgen. Nog niet genoeg maar ik had bij het lopen wel al een iets beter 'gevoel' dan vorige week. Het begon al meer op hardlopen te lijken, hetgeen resulteerde in een redelijke 27'50''.

Geen foto's van de Bertusloop, maar wel van de mooie omgeving....


 
  

 


Geen opmerkingen: