vrijdag 20 september 2019

Generations...


Kijk, dat is nog eens leuk. Van achterneef Frans kreeg ik een aantal foto's van 'vroeger' toegemaild. De bovenstaande is - zeker voor mij persoonlijk - heel bijzonder omdat het een trouwfoto is van mijn grootouders (gezeten achter de tafel) uit 1915, inmiddels 104 jaar geleden. Zij kregen twee kinderen, mijn moeder Tony en (oom) Anton Bourgonje.

Ik kende deze foto niet, heb 'm dus ook nooit eerder gezien. Het is wel 'een privé-dingetje', maar omdat alle afgebeelde personen dit aardse leven al lang hebben verlaten, veroorloof ik mij de foto te plaatsen. Al was het maar vanwege het tijdsbeeld. Wonderlijk, mijn ouders waren toen - uiteraard -  niet eens geboren en zijn ook alweer jaren geleden overleden.


Nog een foto van mij en mijn opa, ca. 40 jaar na bovenstaande trouwfoto. Ik zal hierop een jaar of zes zijn. Wij liepen regelmatig via het Buitenhof langs de Hofvijver door naar De Koekamp (Hertenkamp) om de eendjes en herten te voeren. Deze foto heb ik al eens eerder geplaatst, maar soit.

Geen opmerkingen: