zondag 29 augustus 2021

Test Test One Two One Two

Tja, die foto hierboven heeft heel weinig met onderstaand bericht te maken, maar er moest toch iets bij dat met hardlopen te maken heeft. Zat foto's in mijn archief, dan maar deze nostalgische terugblik op een van de Berenlopen op Terschelling. Het is alweer een paar jaar terug dat ik die voor het laatst liep. Deze zou net zo goed in 2005, 2006 als in 2011 zijn gemaakt. Dat zoek ik wel een keertje uit.

Dit jaar is er weer een Berenloop heb ik begrepen. Halve marathons heb ik de laatste drie jaar niet meer gelopen. Of het er ooit weer van gaat komen? Geen idee, zeg nooit nooit, maar mijn geest is altijd optimistischer en zelf-overschattender dan wat mijn lijf aankan, dus....

Hoe dan ook, zaterdag was de tweede testloop van 2021 aan de Laan van Poot. Dit in aanloop naar de CPC, want vooralsnog lijkt die door te gaan. Zelf heb ik mij nog niet ingeschreven (10km), even afwachten tot het sein definitief op groen staat. Er deden vooral mensen van de CPC-trainingsgroepen mee, maar ook reguliere leden onder wie 'uw verslaggever'. 

Het parcours was 7,5 kilometer lang, die ronde kon je twee keer lopen. Velen hielden het bij één ronde voor gezien (ik ook), dat zijn vooral degenen die bij de CPC voor de 10 kilometer hebben gekozen. Voor mij was het 'een soort van' prestatieloop. Maar hoewel de conditie iets beter is dan vier maanden geleden en ik ook wat (vier kilo) afgevallen ben, vond ik het behoorlijk zwaar. Meer lopers en loopsters hebben dat zo ervaren, zo bleek achteraf. Dat had vooral met het - weliswaar overbekende - parcours te maken, dat grotendeels door de duinen ging. Vrij veel vals plat en lichte hellingen dus. 

Tijdens de loop heb ik geruime tijd kunnen 'genieten' van mijn status als oudste deelnemer - Sjaak en voorzitter Pierre riepen mij dat toe bij het passeren - totdat Carel Knoester mij even later voorbijging. Uiteindelijk bereikte ik niet al te ver achter hem de finish (gesitueerd op het grasveld naast het clubgebouw) in 45'25''. Dat was zo'n beetje de tijd die ik voor mezelf had ingeschat, dus tevreden. Na afloop nog even gezellig met wat clubvrienden 'gechilled' op het terras van het clubhuis.

Geen opmerkingen: