donderdag 22 november 2012

6442 - 6422

Het weekend Zeeland zit er op, het normale (werk)leven is weer begonnen. En uiteraard ook de trainingen bij Haag Atletiek.

Gisteravond heb ik met onze groep meegetraind. Wim was er niet bij en zijn vervangster Ilse was ziek, dus heeft Dick de trainers-honneurs op zich genomen. Dat deed hij op een onnadrukkelijk en goede manier, er is lekker gelopen. Wel een beetje regen onderweg en zowaar stak de eerste novemberstorm van dit seizoen op, maar we liepen vrij beschut dus daar hadden we nauwelijks last van.

 
 
We hadden een mooi duidelijk programma dat ik zowaar helemaal heb kunnen volbrengen, zij het rustig achteraan. Het is immers alweer langer dan een maand geleden dat ik tempo's liep, dus maar niet forceren. Bovendien wilde ik mij niet 'opblazen' in verband met de Meijendelloop aanstaande zaterdag. Dat zal toch nog een hele toer worden om die 25 kilometer te volbrengen. Als dat al gaat lukken, zal dat zeker niet op tempo gaan. Maar ondanks het terughoudende lopen van gisteren kreeg ik aan het eind van de bijna anderhalf uur lang durende training wel last van mijn benen. Ze voelden lichtelijk pijnlijk aan, kan een kwestie zijn van weer even wennen.

Zoals gezegd: de tempo's gingen wat mij betreft rustig, de anderen - en vooral de dames (;-) - liepen in een sneltreinvaart. Het schema was: 6-4-4-2 minuten, en dat twee maal. Het waren twee ronden waarbij wij onder andere over de Machiel Vrijenhoeklaan en door Park Ockenburgh liepen.

Wel makkelijk, die markeringen op de Ockenburgselaan, beide keren had ik na die zes minuten iets meer dan een kilometer afgelegd. Zo snel ging het dus niet, maar voor mij was het op dit moment mooi zat. De vier kilometers gingen ietsje - maar niet veel - sneller, alleen die laatste twee minuten heb ik geprobeerd wat aan te zetten. Hoe dan ook was het al met al een prettige training, in ieder geval heb ik het gevoel nog iets te hebben gedaan. Wat mij betreft gaat er nu weer regelmatiger getraind worden, met als bijkomend effect dat de zwembadjes die de afgelopen week zijn ontstaan weer wat kan terugbrengen.



Geen opmerkingen: