zondag 29 december 2013

Op bezoek bij Caspar en Coco



Mooi zomers tafereeltje, is het niet? Ja, alleen is de foto wel hartje winter genomen. Vandaag om precies te zijn, ter hoogte van de Groot Hertoginnelaan. Ik was juist op de terugweg van een bezoek aan het Gemeentemuseum waar het vandaag waanzinnig druk was. Een lange rij mensen stond voor de kassa, het leek het Louvre wel of, dichter bij huis, het Rijksmuseum.

Erg lang ben ik niet gebleven ditmaal, ik heb een gedeelte van de collectie uit het Mauritshuis bewonderd waaronder een subtiel schilderijtje van een verre voorvader, Caspar Netscher. Toch wel apart om je naam in een museum aan te treffen. Op het schilderij staat een bellenblazend jongetje afgebeeld.

Daarnaast heb ik - zij het vluchtig - de expositie over Coco Chanel bezichtigd. Het is een mooi ingerichte, uitgebreide tentoonstelling met veel fotomateriaal, uitvoerige tekstinformatie en een groot aantal creaties van de legendarische mode-ontwerpster. Ik was net te laat voor de lezing over deze eigenzinnige vrouw, maar waarschijnlijk zat de aula toch al vol. Hoe dan ook is het plan om er vóór 2 februari - de uiterste datum om deze expositie te kunnen zien - nogmaals heen te gaan, dan is het hopelijk wat rustiger en kan ik alles op mijn gemak op mij laten inwerken.

Overigens heb ik vanmorgen nog een aardig stukje gelopen, net als gisteren grotendeels door de duinen. Het lopen ging wel iets beter dan gisteren. Lekker weertje trouwens, de zon liet zich niet onbetuigd. Na een uurtje was ik weer thuis.


Geen opmerkingen: