zondag 17 augustus 2014

Amsterdamkuier en Delftse run



Dit weekend is de benenwagen wederom niet ongebruikt gebleven. Zaterdag even een middagje Amsterdam gepakt met de trein, gewoon om daar lekker wat te kuieren door die oh zo drukke maar ook toch relaxede stad. Dat zal deels te maken hebben met de rustgevende producten die je in de diverse coffeeshops kunt aanschaffen, de geuren komen je van diverse kanten tegemoet...


Via de Haarlemmerstraat wandelde ik de Jordaan in en ging zo door naar Prinsegracht, Keizersgracht, Leidseplein, Looiersgracht en Rembrandtplein. Uiteindelijk kwam ik op het Waterlooplein uit en ging even later de Hortus Botanicus binnen. Op het buitenterras aldaar gelunchd met koffie en een 'Croque Monsieur Fromage et Jambon' (wat natuurlijk altijd beter klinkt dat de Hollandse 'tosti-ham/kaas').


Daarna even de tuin bezocht waar onder andere de Victoria Amazonica bijna in bloei staat. En uiteraard de vlindertuin, die net een opknapbeurt heeft gehad, de vlinders zijn tijdelijk in de cacteeënkas ondergebracht.


Na de Hortus liep ik naar de Hermitage. Eenmaal in de hal, zocht ik naar mijn museumkaart. Verdikkeme, hij zat niet in mijn portemonnee. Kennelijk thuisgelaten. Nou ja, geen ramp, de Hermitage loopt niet weg, de komende maanden zal ik Amsterdam ongetwijfeld weer aandoen. Dan maar teruggelopen naar het station, geen straf want het was prima weer. De terugweg naar huis was wat problematischer: eerst de trein naar Haarlem genomen, maar daar aangekomen bleek dat er allerlei problemen op het spoor waren en er geen trein naar Den Haag reed. Dus weer terug met een andere trein naar Sloterdijk, via Schiphol kwam ik uiteindelijk bij station Laan van Nieuw Oost Indië waar ik de tram nam.

Thuisgekomen, nog eens goed gezocht naar mijn museumjaarkaart. Bleek-ie uiteindelijk toch in mijn portemonnee te zitten...

Kerkpolderen

En toen was het zondag en weer was er een Kerkpolderloop, hierna komen er nog twee. Volgende week wordt het de Bradelierloop, een 10 km lopen in het Westland, de dag erop dus geen Kerkpolderloop voor mij.

Het ging wonderwel vandaag en tegen verwachting. Lekker vlot van start en goed doorgetrokken. In iets meer dan 24 minuten (24:11) kwam ik over de finish, mijn snelste tijd op de vijf kilometer dit jaar. Uiteraard heel tevreden, dat gold ook voor loopmaat Jan Wierenga die onder de 25 minuten bleef en voor Hizkia, die mij tegen het twee kilometerpunt passeerde en in een keurige 22:16 finishde. Haar vriend Michel liep ook in een tot tevredenheid stemmende 20:20 of daaromtrent.


Na afloop twee kilometer uitgelopen en daarna gedouchd, omgekleed en een gezellige nazit met Jan, Paul Wobbe, Hizkia en Michel. Ook Boudie sloot zich bij ons aan, hij had naar de marathon gekeken en was dus te laat voor de start van de 5 km. Die heeft hij niettemin wel gelopen!


Geen opmerkingen: