dinsdag 30 mei 2017

'Uit'lopen in de polder


De maandag die extreem warm zou worden - wat overigens aan de kust meeviel - begon met een wandeling door de Duivenvoordse en Veenzijdse polder. Een klein maar mooi natuurgebied waar ik wonderlijk genoeg nog nooit ben geweest. En dat terwijl het slechts vijftig minuten reistijd kost om er te komen: met de tram (en overstap) naar het eindpunt in Leidschendam, daarna nog zo'n tien minuten lopen.


Een groter contrast tussen de overvolle tram waarin ik zat en het gebied waar ik kwam (ben in anderhalf uur tijd slechts één persoon tegengekomen) is nauwelijks denkbaar.

Het is een zeer landelijk en vogelrijk gebied, waarvan wel een deel afgesloten bleek vanwege het broedseizoen. Naast weilanden is er ruig loofbos waardoorheen het kronkelige voetpad voert dat je moet volgen.



Onderweg kwam ik - naast een grote buizerd in het bosrijke deel - vooral veel 'klein spul' tegen zoals vlinders, voor de voeten wegspringende kikkertjes (en het afgebeelde padje) en libellen/juffers van diverse grootte en soort.

Omdat ik verwachtte aardige opnamen te maken, nam ik de 'spiegelreflex' mee. Ik werd niet teleurgesteld. Zie voor meer plaatjes dit album.


Later op de dag weer 'oppasdienst' naar en op het strand. Zo druk het zondag was, zo rustig was het nu. En dat terwijl het heerlijk warm was met veel zon.


Hardlopen heb ik maar even overgeslagen, heb het geprobeerd maar mijn knieën protesteerden. Beter even rust te houden na de Royal Ten.


Geen opmerkingen: