donderdag 10 mei 2018

Golden Ten langs de zijlijn


Het was een raar weekje, na die ruim 5 kilometer Houtloop bij AV'40 vorig weekend heb ik slechts twee keer getraind, al mag dat die naam eigenlijk niet dragen. Zowel maandag als dinsdag liep ik als een natte krant, had zware benen, scheuten in knieën en benen en ademnood. Steeds moest ik het hardlopen na een paar honderd meter afwisselen met wandelen omdat het niet meer ging. Een slak had mij met gemak kunnen bijhouden. Vooral woensdag voelde ik mij uitgesproken sloom en lusteloos, hoewel ik wel de sessie in het krachthonk heb afgewerkt. Daarbij kwam dat ik gisteren ook bij vlagen flink begon te hoesten, waarmee de reden van het 'gekruk' meteen duidelijk werd: ik had een flinke verkoudheid onder de leden.

Weer eens iets anders dan hardlopen...
Dus zat die vijf kilometer in Delft - onderdeel van de Golden Ten - er vandaag niet in. Niet zo erg want ik had mij toch achteraf moeten inschrijven.

Nu ga ik wel aanstaande zaterdag naar Drenthe (Gieten) om er 10 kilometer te lopen. Mooie combinatie met schoonfamilie-bezoek. Dat gaat uiteraard ook geen echte 'race' worden maar hoop  toch een beetje normaal (binnen het uur) te kunnen uitlopen. Hangt er van af of het hoesten doorzet, of dat het lijf gaat protesteren.

Mulay geeft instructies voor de warming up
Vanmorgen dus naar Delft, met mijn inmiddels vaste reisgenoten Jan G. en mijn fotocamera. Jan wilde wel de 10 kilometer lopen en had er echt zin in.

Onderweg naar het Cultuurlab (voorheen congregatiegebouw) kwam ik Rik Wolswinkel tegen, een van de snelle lopers uit het 'weblog' tijdperk. (Zo'n tien jaar geleden kwam een aantal hardlopende bloggers met enige regelmaat bijeen om gezamenlijk deel te nemen aan een loop of een gezamenlijke training. Leuke tijd! Rik zou trouwens naderhand ook een in ander opzicht leuke tijd lopen. Meer dan dat, iets meer dan 17 minuten op de 5km.


Even voordat de lopers van de 5 kilometer van start gingen, gingen Michel en naar het 1 km punt om ze op te wachten. Amper hadden wij ons langs het water geïnstalleerd, of de motoragenten kwamen er al aan, weldra gevolgd door de eerste lopers onder aanvoering van Mike Teekens. Hij zou zijn koppositie niet meer afstaan.

Hierbij de foto's die ik van dit onderdeel van de Golden Ten maakte. Eerlijk is braaf: ik heb vooral gelet op het geel-groen van onze vereniging. Voor duizenden deelnemers heb ik niet zoveel plek op mijn scandisk, bovendien ben ik geen professionele fotograaf, doe het puur 'voor de lol'.

Later ook nog foto's gemaakt van de 10km lopers, deze staan hier!

Geen opmerkingen: