zondag 16 september 2018

1 van de 4 op dooie akkertje(?!)

Nou, dat is ook wat overdreven maar inderdaad: vanmorgen heb ik - voor mijn gevoel - behoorlijk ingehouden gelopen tijdens de eerste 1 van de 4 loop van dit seizoen. Dat was 10 kilometer en omdat ik de laatste maanden alleen maar 5 kilometer-loopjes 'deed', wilde ik voorzichtig beginnen. Het idee is om van hieruit geleidelijk op te bouwen naar het wat langere werk.

Had gisteren trouwens een verjaardagsfeestje van een vriend, hij vierde het in De Lier. Er was een bluesbandje, er werd gedanst en er zijn wat wijntjes doorheen gegaan. Vanmorgen, na het opstaan, voelde ik dat wel. Geen kater overigens, zo erg was het niet, maar wel een beetje duf. Een kort ochtendwandelingetje deed echter wonderen. Had naderhand tijdens het lopen nergens last van.

Om kwart voor tien werd ik opgehaald door groepsgenoot en clubvriend Ton van der Pol. Gezamenlijk reden we naar het honk van The Hague Road Runners (HRR) waar de kleedkamers werden gerenoveerd. In plaats daarvan stonden er tenten waar men zich kon omkleden en douchen. Prima douches by the way.

We waren er behoorlijk vroeg, ruim een uur voor de start (die voor de 10km om 11.00 uur was en voor de 5 km om 11.05 uur). Dus eerst koffie, daarna - voor zover nodig - omkleden en een klein rondje inlopen. Uiteraard waren er, zoals elk jaar, veel clubgenoten alsook leden van de andere lokale atletiekverenigingen.

Ik startte helemaal achteraan en vanaf dat moment bleef ik steeds in één behoudend maar toch redelijk intensief duurloop-tempo lopen. Aanvankelijk liep ik pal achter leeftijdgenoot Paul van de HRR, maar de laatste van de drie ronden ging ik hem voorbij evenals Carel K. die ons eerder passeerde. In die laatste ronde bleek ik nog wat over te hebben om een dame vóór mij in te halen, dat bleek trailrunster Gea Velt te zijn. Tot de finish liepen wij samen op.

De eindtijd was gezien het vorenstaande niet super (56'33'') maar ik was en ben er best tevreden mee. Toch niet zo slecht voor een oude man...
Wilde evenals Leen Harteveld immers binnen het uur blijven en dat is ons allebei gelukt.

Uitslagen staan hier!

Na de douche nog gezellig bij elkaar gezeten in de kantine. Had trouwens op mijn startnummer nog een bidon gewonnen, dus de zondag kon niet meer stuk.



Bij het scheiden van de markt nog even op de foto met clubvrienden Paul K. en Murat E., die goed hadden gelopen en zich in het zalige herfszonnetje tegoed deden aan mooie bruingetinte sportdrankjes.... En 'chauffeur' Ton, die de foto maakte, moest natuurlijk ook vereeuwigd worden!

Geen opmerkingen: