vrijdag 22 februari 2019

Mooie lente, zware benen


Het was vanmorgen weer tijd voor de immer gezellige baantraining onder de enthousiaste leiding van Maarten de Niet. Omdat zondag bij Sparta een 10 kilometer wordt gelopen (1 van de 4) besloten zowel Jan G. als ik niet mee te doen aan de gebruikelijk 'tweehonderdjes'. Wel meegedaan aan de warming up, het inlopen en wat korte versnellinkjes. Daarna het krachthonk in. Wel aan het verzoek van Maarten voldaan om een groepsfoto te maken. Maarten maakte bovenstaande foto, zelf maakte ik daarvoor een foto van de groep mèt Maarten (zie hieronder).


De rest van de afgelopen week stond min of meer in het teken van oppassen, zowel dinsdag als woensdagmiddag bij de kleindochters.

En gisteren (dinsdag) ging ik eerst naar Rotterdam, daar waren hardloopschoenen in mijn maat voorradig bij Decathlon. Heb ze vanmorgen aangehad en een stukje op gelopen, ze voelen goed.

Terug in Den Haag, ging ik even spontaan op verjaardagsvisite bij vriend Diederik. Was nog even zoeken in de straat waar hij met zijn vriendin woont, maar uiteindelijk gevonden.

In 2010 bezochten Diederik en ik Sweelinck... Maar dit terzijde!

Getraind is er wel, maar beide trainingen waren geen succes.
Maandagavond liep ik voor mezelf maar al lopende stuitte ik op onze 'groep 7' die net bezig was met de warming up. Dan toch maar even meekachelen. Echter bleek het programma niet uit 1-2-1-2-1 minuten te bestaan - ik had het schema van tevoren gehaast en daardoor(?) verkeerd gelezen - maar uit 1-2-1-2-1 kilometer en dat is toch andere koek. Sanny leidde de training. De groep liep zo voortvarend in dat ik dacht al bezig te zijn met de eerste kilometer, zeker toen werd gezegd: "Nog twee minuten!" Echter volgde daarna pas die eerste kilometer!

Het kwam er op neer dat ik het al na die eerste kilometer voor gezien hield. Op eigen houtje liep ik terug naar huis waarbij toch wat tempowerk (mijn eigen tempo) is ingevoegd.


Ook woensdagavond - maar weer proberen - liep ik met Groep 7 mee. Ditmaal was er een baantraining na een uitgebreide warming up met lopen, oefeningen, loopscholing en met goed opgetrokken knieën zo snel mogelijk over een aantal lage horden gaan. Daarna de kern van het programma, 8 x 600 meter op de baan (verdeeld over twee series met daartussen vijf minuten herstel).

Ook nu ging het moeizaam, niet zo snel als ik gehoopt had maar wel kloppend met de 5 km. van de laatste tijd. Ik liep achteraan met Patty die zware trainingsdagen achter de rug had. Het ging steeds zo rond de 3'06'' per anderhalve ronde (wat dus 600 meter is). En ik heb maar zes van de acht gedaan, zat er wel een beetje doorheen.

Het gaat elke keer steeds wat langzamer. Afvallen is ook een 'dingetje', ik blijf steeds rond de tachtig kilo steken terwijl ik mij behoorlijk inhoudt wat eten en drinken betreft. Maar we zullen doorgaan!


Geen opmerkingen: