donderdag 14 februari 2019

Lentebenen


Wat een mooie dag was het! Strakblauwe hemel, amper wind en een zonnetje dat zowaar al enige kracht had. Een ideale dag voor wat ik van plan was, een duurloop van minimaal 90 minuten. En liep ik gistermiddag (woensdag) amper veertig minuten als een natte krant, nu ging het wel. Nog steeds geen toonbeeld van souplesse en snelheid, maar ik kon het volhouden.

Eerst liep ik vanaf de Laan van Meerdervoort via de Zonnebloemstraat richting het Fuutpad. Daar ging het naar boven de duinen in, vervolgens linksaf en via een stukje paardenpad - moest het mij niet al te makkelijk maken - terug het verharde duinpad op. Linksaf en tweehonderd meter verder het strand op. Van daaruit een stukje strand naar Kijkduin, bij oprit Deltaplein naar boven en rechtsaf.


Na enige omzwervingen kwam ik weer uit bij de Kijkduinsestraat, waar ik verder liep tot aan de oprit naar het crematorium. Daar volgde ik rechtsaf de weg door landgoed Ockenburgh. Op een gegeven moment kwam ik ook bij het Hyacintenbosch waar nog geen boshyacint te zien is maar des te meer bonte spechten waarvan enkelen direct mee zouden kunnen doen met een drumsessie onder aanvoering van Cesar Zuiderwijk.


Uiteindelijk kwam ik terug bij de Laan van Meerdervoort. Langs Meer en Bosch ging het naar het De Savornin Lohmanplein en vervolgens nog een kilometer verder, naar huis.
Al met al heb ik 115 minuten (1:45 uur) gelopen, zelfs meer dan ik van plan was en ook meer dan ik voor mogelijk hield.

Na het wassen, omkleden en een bammetje, op weg naar het grote atelier van Paul Versteegh, bij wie ik af en toe mag komen schilderen. Dat kan (en doe) ik thuis ook maar dat is iets lastiger. Ik heb geen echt atelier en het kamertje dat als zodanig dienst doet is vooral bij werken op wat grotere doeken aan de krappe kant. Paul is behalve clubvriend een zeer productieve kunstschilder en vindt het best gezellig om af en toe met iemand in een ruimte te werken.


Bij Paul ging ik verder aan een doek waar ik vorige week gebleven ben. Er gaan nog wel een of twee sessies overheen voordat het klaar is, maar haast is niet geboden...

Geen opmerkingen: