woensdag 13 februari 2019

Lappenmand


Lang geleden dat ik een blogbericht heb geplaatst. Heeft te maken met een weekje lappenmand waarin niet is getraind. en evenmin is uitgegaan. Hevige hoestbuien, amper koorts dus de naam 'griep' mag het misschien niet hebben maar er zat weinig fut in het lijf. Dus twee dagen niet de deur uitgegaan. Wel veel achter de pc gezeten, muziek geluisterd en discussies op sociale media gevolgd. En boeken gelezen.


Daarna wel weer een wandeling gemaakt door de duinen tot voorbij Kijkduin en via Meer en Bosch terug. Daarbij enkele foto's gemaakt die al op facebook zijn gedeeld. En ook weer eens wat geschilderd. Ik heb niets met boksen, maar zo'n 'laat mij m'n eigen gang maar gaan' figuur als Rudie Lubbers spreekt mij wel aan. Het herinnert mij aan een niet van ironie gespeende uitspraak van een vriend uit de zeventiger jaren: "Mijn grootste ambitie is om jarenlang te studeren en als doctor in de filososofie in de goot te eindigen." Het is overigens wel goedgekomen met hem geloof ik.


Clubvriend Ton van der Pol vierde zaterdag het feit dat Abraham hem op 17 januari bezocht. Die viering geschiedde in het Haags Historisch Museum middels een rondleiding en aansluitend een borrel in Vascobello V-Bar aan de Denneweg. Daar werd de jarige onder meer gefêteerd met een quiz over zijn persoon waarbij het gezelschap in drie groepen werd gesplitst. De groep met 'captain' Paul Kruijssen bleek de beste 'Tonologen' te bevatten en mocht de erebeker in ontvangst nemen.



Verder waren er de nodige 'oppas-dagen' die - ondanks een constante 'bubbel' van vertedering door twee lieve kleindochtertjes - best vermoeiend waren.

Hoe dan ook, van sporten is niet veel gekomen. Vandaag voor het eerst sinds 'Apeldoorn' een stukje gelopen en dat viel beslist niet mee. Alsof het mijn eerste loopje ooit was, de snelheid is er sowieso helemaal uit (want zelfs bij een poging tot een kilometer versnellen kwam ik amper aan zeven minuten) dus dit gaat een week worden van herstel.

Wel ging de krachttraining redelijk ondanks een dag (vrijdag jl.) verzuim.

Geen opmerkingen: