zaterdag 12 september 2020

Vervlogen en vliegende tijden

Solleveld bij zonsondergang, 11 september 2020

Van de week kwam ik weer een paar foto's tegen uit mijn hardloopverleden. 'Wat vliegt de tijd' is een cliché van jewelste, maar inderdaad: wat vliegt de tijd. De foto links is uit 1982, ik was toen 34 jaar, de foto rechts is afgelopen weekend tijdens de 5km in Hellevoetssluis genomen. In tegenstelling tot de tijd 'vlieg' ik niet meer, maar 'we' lopen nog en dat is ook (heel) wat waard!

Dat geldt ook voor andere oudere hardlopers van onze club (en daarbuiten). 'Blijven trainen' blijft voor menigeen toch het motto. Als het lijf tenminste een beetje meewerkt.


Na Hellevoetsluis heb ik niet veel meer hardgelopen deze week. Maandag zou ik even meelopen met 'de jongens' maar al tijdens het inlopen merkte ik dat 'het 'm niet ging worden'. De benen waren te veel verzuurd. Dus is het gebleven bij hooguit een kwartiertje heel rustig schuifelen terwijl de anderen hun programma van viermaal drie minuten tempo door Ockenburgh afwerkten.

Dinsdag en woensdag waren 'oppasdagen', op sportief gebied waren dat rustdagen. Afgezien van een paar wandelingetjes en fietsen van huis tot huis. Donderdag heb ik wel even gelopen. Ik liep vanaf de Laan van Poot hetzelfde rondje van de 5 km Take Over Run in een stevig duurlooptempo, dat ik in 31 minuten volbracht. Met het lopen van huis naar de Laan van Poot en het uitlopen terug meegerekend bijna 10 km gelopen.

Gisteravond na het eten naar Solleveld gegaan voor een wandeling. Het ging er mij vooral om  de bloeiende heide te fotograferen. Medio augustus stond die er namelijk goed (kleurrijk) bij. Helaas bleek de heide nu grotendeels uitgebloeid, maar het was toch wel de moeite waard om de inmiddels bekende rondwandeling te maken. Solleveld is een mooi natuurgebied, al zou menigeen het er nu wat saai kunnen vinden: het was er doodstil, vogels hoor je nauwelijks meer, geen mensen tegengekomen (nou ja, eentje op de terugweg) en dieren lieten zich amper zien. Maar ook al is het mooiste paars-lila van de heide er alweer af, toch hier daar wat foto's kunnen maken. Ook wat in een album 'gedumpt'.



    


Geen opmerkingen: