woensdag 23 september 2020

Van de pracht van de natuur naar de prael van mooie biertjes

Daags na De Hoge Veluwe stond er een andere uitdaging op het programma: het jaarlijkse nazomeruitje van een groepje Haag-vrienden dat vooral in het verleden veel met elkaar optrok. Fiets- en carnavalsweekendjes, allemaal in het pre-Covid tijdperk uiteraard. 

Gingen we normaliter naar strandtent De Fuut, ditmaal werd het een meer 'stadse' lokatie, namelijk De Prael in het Haagse Energiekwartier, waar voorheen het Gemeentelijk Elektriciteitsbedrijf stond. 

Een ruim opgezette uitspanning waar je van prima biertjes en bijpassende versnaperingen kunt genieten. De Prael bevat onder meer een proeflokaal en heeft buiten een achterterras waar wij plaatsnamen.

Welke - zelfgebrouwen - biertjes aan te raden zijn is uiteraard afhankelijk van persoonlijke smaak. Zelf vind ik de Barlewine lekker, maar dat komt ook omdat deze licht zoetig is. Maar ook de lichtere Milkstout was heel goed te doen. Maar goed, het zijn stuk voor stuk kwaliteitsbiertjes. 

Die borrel was afgelopen zondag, in de namiddag en vooravond. 

Wat sportieve activiteiten betreft weinig te melden. De afgelopen dagen is er weinig getraind. Maandagochtend ging ik wel naar de club voor een lichte sessie in het krachthonk. Dit omdat ik vrijdag niet kon. Ik was daar in mijn uppie. 's Middags ging ik naar Ton om te lopen 'met de jongens'. Dat laatste viel tegen, op het programma stonden  viermaal vijf minuten in flink tempo. Ik had moeite om bij te blijven, en de laatste (vierde) heb ik overgeslagen. Nou ja, wel drie minuten in eigen tempo maar de benen wilden niet verder en hun baasje ook niet.

De volgende ochtend - dinsdag - was ik heel vroeg uit de veren en heb veertig minuten (van 06:13 tot 06:53 uur) in een heel rustig tempo gejogd. De rest van de dag was het - letterlijk - oppassen geblazen. Opa- en omadag. 

Vandaag (woensdag) wederom krachthonk, ditmaal met z'n vijven. Daarna wilde ik gaan hardlopen maar dat ging niet lekker vanwege een pijnlijke knie en  een schrijnende pijn in een opkomende hamerteen. Dus er zijn geen spijkers met koppen geslagen - om in deze terminologie te blijven -.

Nog wat foto's van de Veluwe heb ik in dit album geplaatst.






1 opmerking:

Karin zei

kom hier langs via Twitter en zie meteen dat je bij mijn favoriete buurtkroeg bent geweest!