maandag 20 februari 2012

PC kaduuk

Dit weekend viel er letterlijk en figuurlijk weinig te bloggen. Letterlijk niet omdat mijn PC het zondagochtend voor gezien hield: een of twee minuten na het opstarten schakelde-ie vanzelf uit. Tig keer geprobeerd, maar steeds hetzelfde verhaal. Het is volgens mij iets mechanisch, dus deze week maar even die kast naar de reparateur brengen. Anders toch maar aan de laptop?

Het betekent wel dat ik vanaf zondag niet online ben geweest en ik moet zeggen: dat valt tegen. Aan de andere kant ga je dingen doen die je anders minder doet – muziekvideos bekijken, wat opruimen – en je kijkt wat intensiever naar de TV. Ook uiteraard vanwege het tragische nieuws omtrent Prins Friso, al viel daarover dit weekend niet ècht veel extra’s te melden.

Ik hàd natuurlijk een flinke duurloop kunnen doen maar je zult altijd zien: nu het weer beter gaat met de knie, ben ik alweer verkouden (de tweede keer dit seizoen) en al heb ik een poging ondernomen om te gaan lopen, binnen twintig minuten was ik weer thuis! De verkoudheid maakt kortademig en gaat ook in je benen  zitten.

Naar de film dan? Naar ‘The Descendants’ bijvoorbeeld? Met de tram naar de stad gegaan maar vlak voor de bioscoop bedacht ik mij dat het leuker zou zijn om samen met mijn vrouw te gaan. Dus dat ging hem ook niet worden.

Nu wil het geval dat ik zaterdag (toen deed de pc het nog) een beetje aan het joetjoeben was en uitkwam op een live-registratie van de jaren-80 groep Talk Talk. Het waren negen You Tube filmpjes van 10 minuten elk, die tezamen de totale dvd ‘Talk Talk live in Montreux 1986’ bevatte. Echt een geweldig optreden, wàt een rasmuzikanten waren dat. Dus bij de bibliotheek deze dvd geleend en zondagmiddag alsnog opgezet.


 

De rest van de zondag toch een vrij saai dagje, ’s avonds wel veel tv gekeken. Koot en Bie natuurlijk, lekker ouderwets!

De komende week wordt een interessant weekje. Misschien zal ik wat onregelmatiger bloggen, maar ik hou jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen: