donderdag 28 november 2013

Small Pyramids meets Depeche Mode

Hartmannen 1: v.l.n.r. Cor van Veen, Peter Turfboer, Fred van der Gon Netscher, Arne Dutour Geerling en Ton van der Pol
Woensdagavond heb ik voor de tweede keer deze week duisternis en nattigheid getrotseerd om met Groep 5 te gaan (hard)lopen. De temperatuur was in elk geval aangenaam voor de tijd van het jaar en de regen viel vooral in de vorm van motregen, en dat niet eens de hele tijd. Het viel dus mee!

We hadden een heel bijzondere trainer deze keer, namelijk Cor van Veen. Hij behoort met Patrick tot de snelste mannen van onze groep, sterker nog, in zijn jonge(re) jaren won hij menige prestatieloop aan de Laan van Poot. Zo'n 34 minuten op de 10 km (als ik het mis heb corrigeert Cor mij wel). Cor nam de training over van Wim omdat laatstgenoemde deze avond een andere groep begeleidde (begreep ik) en Cor binnenkort een van de CPC-trainingsgroepen (mede) gaat begeleiden, dit was een mooie gelegenheid om 'te oefenen'. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Ilse was vanavond co-trainer.

Maar goed. Het werd een goede training, wat ons betreft is Cor geslaagd! Het parcours was iets afwijkend van wat wij gewend waren. Zo liepen we onder meer door de villawijk van Kijkduin waar we ook onze oefeningen en loopscholing deden. Op het programma stond een duurloop met twee series volgens het schema: 1-2-3-2-1 minuten. En dat ging prima wat mij betreft. Het waren tempo's die wat duur betreft te overzien waren. Tussen beide series hadden we 10 minuten pauze (= rustiger lopen) ingelast.

Ook vandaag ging ik zonder forceren vlak achter de voorste groep mee. Dat geeft de burger moed al ben ik nuchter genoeg (geworden) om mij te realiseren dat goede trainingen niets zeggen over komende resultaten bij prestatie- en wedstrijdlopen.

In het clubhuis was het gezellig druk. Het slotfeest mag dan voorbij zijn, Haag blijft de leukste sportclub van Nederland. Er werden weer lekkere hapjes uitgedeeld en zowaar nog medailles voor de teams die hadden deelgenomen aan de Haag100 competitie! Wij (Hartmannen 1 en 2) hadden ze nog niet gekregen, maar Dick Witmont gaf mij de enveloppen zodat in ieder geval de aanwezige Hartmannen 1 voorzien konden worden van een medaille. Volgende week maandag en/of woensdag krijgen de andere Hartmannen er een, ik neem de enveloppen mee!


En wat heeft bovenstaande foto nu met onderstaande videoclip te maken? Dat blijft voorlopig een geheim, alhoewel: een goed verstaander....

Geen opmerkingen: