donderdag 30 januari 2014

Weer met de groep!

Woensdagavond heb ik voor de eerste keer sinds een week of vier meegetraind met Groep 5.  Ik viel meteen met de neus in de boter, of liever gezegd in een vrij zwaar programma: 4-6-8-6-4 minuten in een behoorlijk snel tempo. Hoewel er nauwelijks tot geen sprake meer is van een blessure, blijf ik voorzichtig. Voor de training gaf ik al aan dat ik in ieder geval mee zou gaan met het 'inlopen' en de oefeningen.

Het begon veelbelovend, maar al bij de eerste 4 minuten bleek ik de groep met moeite te kunnen volgen. Bij het tweede tempo (6 minuten) haakte ik halverwege af en besloot voor mijzelf te gaan lopen, waarbij ik wel rekening hield met het programma. Dus wel die tempo's, maar dan in 'eigen' tempo. Na zeventig minuten was ik terug op de baan. Geen pijn gehad, dus dik tevreden.

Wel zit die 27,5 km. Asselronde komende zondag in Apeldoorn er niet in - zo'n lange duurloop ga ik waarschijnlijk niet redden en als ik 'm al zou uitlopen zou ik veel te veel moeten 'geven' waarmee ik alleen maar afbreek. Dus dat startnummer gaat in de aanbieding. Wie het eerst komt...


Overdag ben ik eerst naar de Willem de Zwijgerlaan gegaan om iemand te interviewen voor het clubblad, daarna weer naar huis gefietst en naderhand een aardig stukje (anderhalf uur lang) gewandeld door de duinen. Dat was geen straf, het was mooi weer, met een pril winterzonnetje. Thuisgekomen, nog even wat geschilderd, tv gekeken, tas ingepakt en naar de club gegaan.

1 opmerking:

Hans zei

Bij de Koplopers is een Blessureherstelgroep, waar je conditie en snelheid rustig kunt opbouwen, totdat je je eigen groep weer kunt bijhouden.
Ik hoop dat het je gaat lukken om je eigen groep weer bij te kunnen houden.