zondag 1 november 2015

Laan van Meerdervoortloop voor menigeen Laan van Enzovoort...


Loopje numero twee dit weekend! Tenminste, bij ons aan de kust want overal in het land worden lopen georganiseerd en trekken tienduizenden medelanders de hardloopschoenen aan.

Waar gisteren (zaterdag) in Monster drie afstanden konden worden gelopen op een duin- en strandparcours, zo was er vandaag - amper vier kilometer noordelijker - de Laan van Meerdervoortloop, met start en finish op het Deltaplein te Kijkduin, en via een overwegend straten- en duinparcours met de laatste drie kilometers over strand.


Met buurman Jan de Vries en zijn jonge (naar later bleek behoorlijk snelle) Amerikaanse neef gingen we al fietsend door de duinen naar Kijkduin. Daar de fiets neergezet en naar Corneille gelopen. Nee, niet de schilder, de goede man leeft niet eens meer, maar wel het etablissement dat zijn naam draagt en Henk Moesman als verzamelpunt en verkleedruimte voor onze groep had geregeld. Sanny was er al, even later zag ik ook Sandra, Jetze, Berry en Karin, en uiteindelijk was er voldoende afvaardiging van 'Groep 7' om gezamenlijk een stukje in te lopen en wat voorbereidende oefeningen te doen. Daarbij voegden zich ook vader en zoon Fred (broer van buurman Jan) en Jeroen de Vries.

Al eerder was er een jeugdloop. Om 14:00 uur was de start van de lopers op de 5 en de 10 kilometer. Keurig op tijd gingen we van start. Onze groep stond vrij achteraan, dus het duurde wel een tijdje voordat wij een beetje op gang kwamen. Pas toen we de bocht omgingen naar rechts, was er wat meer ruimte.


Geheel tegen mijn gewoonte in, ging ik ditmaal rustig en ontspannen van start en dat is mij goed bevallen. Ik kon dat tempo de hele tijd volhouden en liet mij niet verleiden tot versnellinkjes tussendoor. Het was meer een kwestie van 'go with the flow'. En dat ging.

Bijna op de helft! (Foto Rob Pronk)

Wat een heerlijk weer was het, de zon scheen dat het een aard had. Puur zomer, en dat op 1 november! Maar goed dat ik even van tevoren mijn t-shirt had uitgetrokken en 'slechts' in singlet en korte broek liep. Omdat ik mij niet overdreven druk maakte, was het goed te doen.

Nu lijkt het wel of ik beweer dat het een makkelijk loopje was, maar dat was niet het geval. Vooral in de tweede helft - te beginnen in de duinen ter hoogte van Fuutlaan - zaten gemene klimmetjes en op de terugweg over het strand was vooral het laatste stuk met de opgang naar de boulevard van Kijkduin loodzwaar door het mulle zand waar je bij elke stap helemaal in wegzakte.

Foto: Rob Pronk
Toch kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn over mijn eindtijd (55'47'' netto), zeker omdat ik mij niet stuk heb gelopen. Maar misschien wel juist daarom!

Na afloop op het terras bij Corneille onder het genot van koffie of iets anders in het zonnetje gezeten.

De uitslagen staan inmiddels online! Even wennen aan het scherm, maar voor de rest ziet het er netjes uit. Alleen jammer dat je alleen individueel kan kijken en niet op (bijvoorbeeld) 'naam vereniging' en ook mis ik die lange uitslagenlijst een beetje maar dat kan aan mij liggen.

Beetje huiswerk gemaakt, voor Groep 7 zijn de netto-uitslagen als volgt:

Dorothe          54:16
Gusta              55:45
Jetze en Fred  55:47
Gerdien          56:06
Sandra KdG   56:31
Ton                57:12
Alice              57:19
Berry              57:39
Sandra K.      1:01:32
Sanny S.        1:01:33

Misschien ben ik nog iemand vergeten? Karin kwam ik niet tegen in de uitslagen, om die reden staat zij niet bij bovenstaand rijtje.

Hoe dan ook: het was een mooie dag, lekker gelopen en op naar het volgende evenement! Zoals het trainingsweekend in Burg Haamstede, daar wordt ook traditioneel een crossje gelopen.

Geen opmerkingen: