donderdag 14 april 2016

Lente-training


Gisteravond weer eens meegetraind met onze groep. Het was een drukte van belang op en rond de baan, en in het clubhuis was het al niet anders. Het mooie weer en het 'Few days after Rotterdam Marathon' gevoel zal menigeen naar de Laan van Poot hebben gelokt.

Die ochtend had ik het krachthonk bezocht, wat inmiddels tot de vaste rituelen is gaan behoren. Aansluitend koffie of thee drinken in de kantine, waar ook 'good old' Joop Teljeur aanwezig was, de nestor van de Elsenburgerbos- en Laan van Poot prestatielopen, fameus in de jaren zeventig en tachtig. Daarna naar huis en vervolgens het grootste deel van de middag afwisselend in tuincentrum en tuin doorgebracht. Druk bezig met de herinrichting van de bloemenborder.


De looptraining werd deze avond geleid door Sandra (die hierboven op haar horloge kijkt). Eerst inlopen, oefeningen doen en wat loopscholing, daarna terug naar de baan voor de kern: 10 x 400 meter, in twee sessies van vijf keer. Steeds 90 seconden rust tussen de tempo's en vijf minuten tussen de series. Een mooie training met het oog op de lente-loop (Hééé, hier zien wij Sandra weer!) die hier zondag gaat plaatsvinden.


Van tevoren kregen we de volgende richtlijn mee: denk je 48 minuten over de 10 km. te doen, dan moesten de vierhonderdjes in 1'50'' worden gelopen: bij 50 minuten wordt dat ca. 1'55'' en bij 52 minuten 2'02''. Sandra hield aan de zijlijn de gelopen tijden bij.


Het lukte mij - enigszins boven eigen verwachting - om de vierhonderdjes redelijk snel te lopen, het zal zo rond de 1'55'' per rondje zijn geweest al liep ik zeker twee keer onder de 1'50''. Toch denk ik te weten dat ik straks zo om en nabij de 52 minuten op 'de tien' ga lopen, daar ga ik tenminste van uit en dan mag ik tevreden zijn.

Deze avond ging mijn trouwe zakcamera mee om onderweg een indruk te geven van de training. Meer foto's staan hier. Met dank aan Sylvana, die aanbood ook een paar shotjes van de cultuurbarbaar te nemen...

Geen opmerkingen: