zondag 6 augustus 2017

Naar de Karrek, naar de Karrek.... en Kasteel Groeneveld

Update van het weekend. Laten we maar starten met 'last things first', oftewel de Kerkpolderloop. Vandaag kon ik weer meerijden met de van een korte vakantie (inclusief feestelijk familie-event) teruggekeerde Jan Wierenga. Tenminste, vorige week was hij ook al van de partij maar toen was ik in Drenthe. Uiteraard reed Jan Groeneveld ook mee, maar ook ditmaal liep hij niet mee omdat hij zijn krachten wil sparen voor volgende week zaterdag, voor De Bradelierloop.

Ik had er geen fiducie in dat het iets zou worden. Afgelopen dinsdag had ik al flink mijn best moeten doen om uiteindelijk in 26,5 minuten de vijf kilometer te 'ronden'. Dat was in Diever.

Vandaag dus maar gewoon rustig van start. Dat werkte, na anderhalve kilometer begon ik lopers te passeren zonder noemenswaardig te versnellen. En zo ging dat de hele tijd door, dat liep lekker. Maar het mooiste was toen ik mijn tijd zag op het moment dat ik over de finish kwam: 25'47'' op de tijdklok, op mijn horloge 25'41''. De eerste Kerkpolderloop dit jaar ruim onder de 26 minuten!

Na afloop nog een stukje uitgelopen met Michel en Hizkia, daarna douchen en wat napraten met onder anderen Bas, Quirine, Jan G., Mirjam en Sherman.

Zondag met z'n allen naar de kerk(polderloop): v.l.n.r. Jan G., Fred, Sherman, Hizkia, Quirine en Mulay
Sherman vroeg of ik mee terug wilde rijden. Omdat Jan W. altijd een stukje moet omrijden om mij thuis af te zetten, besloot ik van dat aanbod gebruik te maken. Dus met Mirjam en Sherman - die ook dik tevreden waren met hun prestatie op de 5 kilometer - terug naar 'Het Haagje'.

Kom ik er bij thuiskomst achter dat ik na afloop van de loop vergeten ben mijn gegevens in te vullen. Suf, zo kom ik niet in de uitslagen natuurlijk. Heb er maar een mailtje tegenaan gegooid richting Dijc Bertus, hopelijk komt het goed.

Met de Doornvogels naar Groeneveld

Daags voor de kerkpolderloop was weer de maandelijkse wandeling met de Doornvogels. Het werd hoogstwaarschijnlijk de laatste Doornvogelswandeling ooit. Reden is dat organisator Hugo er na ruim twintig jaar mee ophoudt. Wat ik mij kan voorstellen, wanneer je al zó lang iets doet komt er een moment dat je het welletjes vindt. Zelf heb ik dat ook gehad, en de organisator van de Kerkpolderloop had dit twee jaar geleden ook, vandaar dat deze loop nu beurtelings bij Sportcentrum Allround en IJsclub Bertus wordt gehouden. Het idee om de wandeling om beurten te organiseren werd met weinig enthousiasme ontvangen. Hoe dan ook zullen de Doornvogels nog weleens bij elkaar komen voor een reunie of iets dergelijks.

We hadden rond elf uur afgesproken bij 'De Generaal' in Baarn. De reis erheen ging voorspoedig, zij het dat ik vanwege een misverstand een trein later had genomen en daardoor een kwartiertje later kwam. Na de koffie vertrokken we voor een wandeling van ca. vijftien kilometer, die grotendeels naar, over en door landgoed Groeneveld voerde.


De wandeling bleek heel gevarieerd en voert, na een aardig stuk wandelen door fraaie villawijken, grotendeels door dicht bos en open heidevelden. Zowel op de heen- als de terugweg passeerden wij het schitterende Kasteel Groeneveld. Daar hielden we ook de laatste pitstop, op het grote open buitenterras van het kasteel.


Dea, Loes en ik hadden nog even tijd om binnen het kasteel een kijkje te nemen wat de moeite waard was. Naast de grote kasteelzalen is er op de bovenverdieping een expositie over Fiep Westendorp, met diverse speelmogelijkheden voor kleine kinderen.



Eerder dan gepland waren we terug bij De Generaal. Daar dronken we eerst een aperitiefje op het inmiddels behoorlijk zonovergoten buitenterras. Zó zonnig, dat de vriendelijke mensen van de bediening parasols gingen opzetten. Na een kwartier verkasten wij naar binnen, waar we de dag afsloten met een prima drie-gangen menu: bruscetta met pommodore en mozarella vooraf, spaghetti met paddenstoelen als hoofdmaaltijd (lekker) en een verrukkelijk dessert (mokka-mousse) toe.


De terugweg met Walter en Dea verliep niet geheel volgens plan vanwege een tragisch ongeluk (aanrijding met een persoon) elders, waardoor treinen de nodige vertraging hadden. Maar uiteindelijk toch nog op een nette tijd weer thuis.

Geen opmerkingen: