zaterdag 26 augustus 2017

Op de grote stille heide



Het nazomert. Dit is dè tijd voor een wandeling 'op de grote stille heide', want die bloeit nu.

Dus ging ik vandaag naar Rheden, meer in het bijzonder naar De Posbank. De laatste jaren ben ik daar wel meer geweest, hetzij voor een sportevenement (hardloopwedstrijd en een trailrun) of een wandeling. Vandaag dus weer een wandeling. Een goede r(h)eden, want het gebied rond De Posbank is een van de plekken waar de heidevelden op hun mooist zijn. Met op het hoogste punt prachtige vergezichten.


Wat valt er over te vertellen? Het was een voorspoedige treinreis met overstaps in Utrecht en Arnhem. Daarna nog een stuk met de sprinter naar Rheden. Daar begon een wandeling van pakweg acht kilometer naar De Posbank, via het bezoekerscentrum waar de eigenlijke rondwandelingen beginnen. De bezoeker heeft keuze uit een aantal wandelingen, mij werd aangeraden de zwarte pijlen te volgen want dan kwam ik op de mooiste heidelandschappen uit. Dat was niet teveel gezegd.

Veel woorden zal ik er verder niet aan wijden, de beelden zeggen genoeg...




Geen opmerkingen: