woensdag 29 augustus 2018

Madurodam: revisited after years


Zo'n training als maandagavond - duurloopje met als kern twee series van 1-2-4-2-1 minuten in 15km tempo (wat in de praktijk altijd sneller gaat) - kan als pittig ervaren worden, zeker als je daags ervoor een wedstrijdje hebt gelopen. Ook al is het slechts 5 kilometer. In mijn geval spreken we dan - uiteraard - over de Kerkpolderloop.

Sanny leidde de groep onder meer naar Kijkduin, en rond de Puinduinen, Meer en Bosch en Machiel Vrijenhoeklaan keerden we terug naar de baan. Afgezien van de benen met de Kerkpolderloop vers in hun geheugen, kon ik redelijk goed meekomen. Dinsdag maar rust te nemen, zo nam ik mij voor. En zo geschiedde, zij het dat er wel gekuierd is in Madurodam, een spontaan opgekomen uitje met mijn dochter en kleindochters.

In Madurodam was ik al in jaren niet geweest, althans niet na de renovatie - of update zo je wilt - van de letterlijk kleinste stad van ons land. In de basis is het nog steeds dat park met die kleine huisjes, maar je ziet ook meteen hoe Nederland in de afgelopen halve eeuw drastisch is veranderd. Weinig ademt nog de landelijke sfeer van Wim Zonnevelds 'ons dorp'. Ook zijn er meer activiteiten voor de kleinsten, wat een bezoek voor met name Chloë (een echt 'doe dingen' kind) wel leuker maakt.

Was wel weer even leuk om te zien en mee te maken.

Geen opmerkingen: