vrijdag 24 augustus 2018

De loopjes van deze week

Geflankeerd door Leen en Pierre voor de start van de Kerkpolderloop
Deze week drie keer gelopen (als we de zondag - kerkpolderloop - meerekenen, vier keer). Maandag heb ik 'voor mezelf' gelopen, wat neerkomt op een uurtje in duurlooptempo 2. Dinsdag rust wat hardlopen betreft, en woensdag wel weer met de groep mee. Ik voelde mijn benen (m.n. knieën en rug) wel, maar vooruit. Op het programma stonden woensdag twee series van 2-6-4-2 minuten in 10km tempo, met een minuut herstel tussen de tempo's en 4 minuten herstel tussen beide series.

Nu wilde het geval dat Arie de training leidde en we de tempo's grotendeels in de duinen liepen. Dat maakte de training op een gegeven moment behoorlijk pittig, zeker voor de moeizame klimmer die ik ben. Dit, gevoegd met de 'moeizame' benen op dat moment, maakte dat ik het na de eerste serie voor gezien hield en terugging naar de Laan van Poot. Er waren nog enkele groepsleden die dit deden.

Pantserjuffers in de achtertuin
Echter heb ik de tweede serie tempo-minuten wel gedaan, maar dan 'voor mezelf'. En vooral het grasveld achter het clubhuis blootvoets, want ik trainde die woensdag op mijn hoka's. Al met al toch zo'n 75 minuten gelopen.

En vrijdagmorgen was er weer de 'Groep Maarten' training, wat neerkomt op 10x 200 meter op de baan. Het was best druk, met Ilse, Eveline, Merel, Dieuwke, Rob, Jan, Pierre en twee (vooralsnog?) gastlopers, Rene en wie ik nog vergeten ben.

Hoornaarzweefvlieg
Eerst werd er wat ingelopen met lichte versnellinkjes, daarna naar de baan. Ik had er zin in, de eerste tweehonderd liep ik meteen in het kielzog van Ilse, Rob en Dieuwke en kwam uit op 48 seconden. Ook de overige drie tweehonderdjes wist ik de tweehonderdjes in 50 seconden te volbrengen, wat al met al toch wéér iets sneller was dan de vorige keer.

Het werden overigens zes tweehonderdjes en één vierhonderd meter. Zelf liep ik alleen de eerste vijf mee omdat ik (evenals Pierre) nog wat wilde bankdrukken e.d. in het krachthonk. Alzo geschiedde.

Pantserjuffer boeddha-aanhanger

Geen opmerkingen: