dinsdag 23 oktober 2018

Gekkenhuis in Waterleidingduinen

De benenwagen is niet ongebruikt gebleven vandaag: mijn stappenteller telde ruim 25.000 stappen.

Daar zit dan wel een trainingsloopje van pakweg 45 minuten bij, die liep ik vanmorgen. Maar daar is het niet bij gebleven.

Vanmiddag ging ik andermaal naar Heemstede-Aerdenhout voor een wandeling in De Amsterdamse Waterleidingduinen. Andermaal, want vorige week was ik er ook. Juist nu is het goed toeven in de Waterduinen, want de damhertenbronst is op zijn hoogtepunt. En zeker op een bepaalde lokatie waar zich elk jaar een grote concentratie van deze herten ophoudt (het bosgebied rond het Vliegermounument) is het een drukte van belang (om mijnheer Den Uil te citeren).

Ik was er getuige van - je moet wel even doordringen in het bos waar de macho dambokken druk aan het 'reutelen' zijn, maar dan heb je ook wat - en heb een en ander vastgelegd.


Op Facebook heb ik al enkele filmpjes geplaatst waarbij je een redelijke indruk krijgt van de chaotische bronsttaferelen. Het grappige is dat de filmpjes met mijn telefoon zijn opgenomen en de meeste  foto's met mijn camera.

Geen opmerkingen: