donderdag 1 november 2018

Alles doettut nog!


Vanmorgen, direct na het opstaan, zag ik dat Angelo Tetteroo, een van de snelste veteranen op de weg, gereageerd had op een foto die ik ooit op FB had geplaatst. Toch even kijken op welke foto hij doelde. Het bleek een foto uit 1993 te zijn. Een wedstrijdloop waarop twee mannen staan die ook nu nog zeer actief zijn in de hardloopsport, ofschoon zij de zeven kruisjes al een tijdje gepasseerd zijn. Wij spreken over Ton Gerritsen (751) en Wim Kramer (759).

Op een andere foto zien we twee andere leeftijdgenoten die nog weinig aan gedrevenheid hebben ingeboet: Jan Groeneveld (5) en Carel Knoester (17).


De foto's zijn destijds naar alle waarschijnlijkheid gemaakt door Jos van Iersel.

Leek mij leuk om deze andermaal te plaatsen, enerzijds omdat ik geen geschikte plaatjes had voor bij mijn trainingsverslag, anderzijds omdat ik met al deze mannen nog goed contact heb, zowel op de weg, de baan als in het krachthonk.

Maar ja, een persoonlijk blog is toch een soort van egotrip, dus hieronder ook een foto van mijzelf op de baan. Dat was tijdens een 12-uurs estafette, begin jaren tachtig geloof ik, met een straat-team (ik woonde destijds in de Van Weede van Dijkveldstraat) en geef het denkbeeldige stokje net over aan Theo Wentink.


En om die baan ging het gisteren, althans ten dele. Op het programma stond 5 x 1000 meter, waarvan twee 'buiten de baan' (Laan van Poot - de Savornin Lohmanlaan - Zandzeggelaan v.v.) en drie op de baan. Arie had de kilometers exact uitgemeten.

Het was loeidruk op de club gisteren, zowel voor als na de training. Of het weer daarvan de oorzaak was, weet ik niet maar het was in elk geval ideaal trainingsweer: nauwelijks wind, vrij zacht en droog. Wat een verschil met maandag en dinsdag.

Ook onze groep was zo goed als compleet en we hadden er zin an. Eerst naar het Paddenpad voor de oefeningen en loopscholing. Daarna even terug naar de Laan van Poot, hoek de Savornin Lohmanlaan, met de eerste 1000 meter. Het ging als een zonnetje, het ging snel voor mijn doen en gevoel (aanvankelijk zo rond of iets boven de 5 minuten) maar hoefde niet te forceren.

En eigenlijk voelde het de hele tijd goed, met uitzondering van de laatste twee op de baan, dus vierde en vijfde serie: bij de vierde vergiste ik mij en stopte op het moment dat ik nog 200 meter moest, bij de vijfde kreeg ik het zwaarder en zag het er ongetwijfeld niet meer ontspannen uit, maar perste er toch nog 5'13'' uit. Maar door de bank genomen hield ik een goed gevoel over aan deze training.

Voor het logboek: maandag had ik ook nog een stukje gelopen (vijftig minuten) in een normaal duurlooptempo. En de krachttraining woensdagochtend ging ook weer goed, met onder anderen Arie, Wim, Chris Oude Maatman en eerdergenoemde Carel en Ton!

Nu eens kijken hoe het komend weekend gaat bij de Laan van Meerdervoortloop. Een groot deel gaat over het strand, dus dat wordt geen snelle en al evenmin gemakkelijke loop, maar wel 'uitdagend'.


Geen opmerkingen: