donderdag 29 november 2018

Duindigtcross vroeger en nu

Duindigtcross 1972(?) met meer haar, minder rimpels en collega Henk Neuteboom (mijn inspirator)
Tja, waarom steeds een trainingsupdate? Het is en blijft toch een beetje pappen en nathouden, niet zo boeiend voor de lezer. Maar ik ben niet zo van de logboeken en schema's, althans het bijhouden daarvan, daarom doe ik het maar via dit blog.

Deze week tot dusver twee keer getraind, op maandag en woensdag. Maandag voelde ik die duinstrandcross nog in de benen dus versnellingen (minuutjes) zaten er niet in. Uiteindelijk werd het een duur/herstelloopje op eigen houtje, netto een uur. Woensdag: 's ochtends krachthonk, 's-middags laat weer op eigen houtje gelopen, het ging nu wel iets beter dan maandag met twee series van 3-4-3 minuten met 90 seconden herstel tussen de tempo's en 5 minuten herstel tussen beide series. Met als toetje 9 minuten in mijn 10km tempo. Al met al zo'n tachtig minuten gelopen.

Morgen (vrijdag) zal wel het gebruikelijke programma worden: ten dele tweehonderdjes (5/6 maal) en ten andere dele krachthonk. Beetje relaxed dus. Daarna rust tot de Duindigtcross. Nou ja, rust: zaterdag gaat er wel gewandeld worden maar de organisator heeft de nodige stops ingecalculeerd.

Die cross dus, ik was en ben niet zo van het crossen. Maar toch doe ik elk jaar weer mee, niet aan elke cross weliswaar maar toch. De Duindigtcross, op de grens van Den Haag en Wassenaar, was ooit een groot (inter)nationaal cross-evenement. 21 jaar geleden werd de laatste 'officiële' editie gehouden Vorig jaar echter is de cross door de bevriende loopvereniging 'The Hague Road Runners' (HRR) nieuw leven ingeblazen.

Zondag 2 december is weer die cross die - als vanouds - op en rond (paarden)renbaan Duindigt plaatsvindt. Er kan gekozen worden voor de korte (4,8) en de lange (9,5 km.) cross. Na-inschrijven is mogelijk in het naburige clubhuis van de HRR, zie hier voor info.

In de aanloop naar deze cross leek het mij leuk een compilatie van oude foto's te plaatsen.

Dat ging best Hartman!


Duindigtcross 1981 met onder anderen Joop Nennie





Geen opmerkingen: