zondag 23 juni 2019

Woman Power bij Marathon Challenge


Terwijl de cultuurbarbaar vrijdagavond in Kwintsheul deelnam aan een vijf kilometerloopje (De VerkadeKlimaat Oranjeloop), werd aan de Laan van Poot door menigeen het eerste deel van het loopdrieluik 'De Marathon Challenge' volbracht. Dat was ca. 7,5 kilometer.

Zaterdag was de tweede loop van dit drieluik, ditmaal ruim 11 kilometer over een zwaar parcours met de nodige klimmetjes en duinpaden vol mul zand. Zelf fungeerde ik als parcourswachter bij het 3 km punt, op een knooppunt tussen drie duinpaden en een pad naar het strand. De bedoeling was de lopers naar het strand te geleiden alwaar ze hun weg konden vervolgen. Ook was daar een drinkpost waar collega-parcourswachter Erwin water uitdeelde aan de passerende lopers.

Het verliep allemaal vrij relaxed, het gros van de wielrenners, gewone fietsers en wandelaars toonden begrip voor het zeer tijdelijke oponthoud. Dit ook vanwege de regelkunst en imponerende gestalte van de even daarvoor passerende Rob Pronk. Het enige was dat de zogeheten Beachflag van Haag Atletiek op het strand, in mul zand neergeplant, tot twee keer toe omwaaide, waarop ik de vlag verderop, aan de vloedlijn en in steviger zand begroef. Ditmaal bleef-ie staan.


Al met al is het goed gegaan en ik kon zelfs foto's maken van de stoere bikkels (en bikkelinnen). Als eerste loper van deze afstand zou naderhand een vrouw finishen! Dat mag bijzonder heten, maar niet als je ziet dat we met haar een doorgewinterd toppertje als deelneemster hadden en hebben. Google maar eens op de naam 'Hannah Oldroyd'.

De snelste heren zijn tot dusver Niels Vorst en Koen van Hess, ook bepaald geen kleine jongens. Het complete album staat hier. Of mijn complete album moet ik zeggen want andere fotografen onder wie Peter Pronk hebben verderop ook foto's gemaakt. Check de site!

Zondag (dus vandaag) is de laatste dag van deze challenge. Ik denk dat die zo mogelijk nog zwaarder wordt, want dan hebben we het over ca. 22 kilometers, die grotendeels over het (mulle) strand gaan. En het wordt warm....

Overigens was ik eerder die zaterdagochtend naar de haven van Scheveningen gefietst om boten in het kader van 'Sail Scheveningen' te bezichtigen. Ik had nog net tijd om een van die oldtimers onder de zeevarende schepen, een spaans galjoen onder de naam 'El Galjélon', met tientallen andere bezoekers te bezoeken. Voor wie even iets anders wil dan strand - of een bezoek aan zee en zand wil onderbreken: leuk om te gaan kijken! Foto's....








Geen opmerkingen: