dinsdag 11 juni 2019

Zomerse pinksterdagen


Na de DIOS Lenteloop in Hoorn was het rustig op dit blog. Deels komt dat omdat er weinig fotomateriaal van deze loop te vinden was op de site van de Dios lentefeesten, maar ook omdat er in persoonlijk opzicht weinig verrassends valt te melden. Hoe dan ook heb ik mijn beste beentje voorgezet maar tegenwoordig is dat niet mijn snelste beentje. Maar ach, weer vijf kilometer 'in the pocket' en in de maanden juli en augustus gaan er meerdere volgen. Dan heb ik het over de Kerkpolderlopen in Delft. Voor mij is dat al sinds jaren een traditie.


Over Kerk gesproken, zojuist heb ik in de Heilige Familiekerk de schilderijen opgehaald die deel uitmaakten van de pinksterexpositie waar ik schitterde door afwezigheid. Ik was namelijk in Drenthe, meer vanwege de verjaardag van mijn schoonzus dan vanwege de pinksterviering.

In weerwil van de voorspellingen, hebben we twee dagen lang prachtig weer gehad. Veel zon, het werd zelfs warm, zeker in de beschutte tuin.

Zelf vind ik een verblijf in het land van Bartje, hoe kortstondig ook, een waar genot. Al was het maar vanwege de mooie wandelingen die je er kunt maken: vaak urenlang zonder een mens tegen te komen. En met het fototoestel in de aanslag. Ook ditmaal zullen er mooie foto's gemaakt zijn hoop (en denk) ik, alleen kan ik ze nu nog niet delen. Bij terugkomst bleek dat ik een pc-probleem heb wat inhoudt dat ik de foto's vanaf mijn camera niet kan importeren. Alles al geprobeerd, ik vrees toch dat ik naar de pc-dokter moet. Hopelijk komt het goed.



Naast wandelingen (drie keer) heb ik in die twee dagen ook tweemaal hardgelopen: eenmaal maandagochtend (20 minuten) waarbij ik vooral over ruig begroeide bospaadjes liep en waarvan ik nu jeuk in mijn benen heb door de prikken van talrijke muggen, en eenmaal maandagmiddag met mijn zwager en zijn zoon die een mooi parcours had uitgestippeld. Die laatste training duurde bijna twee uur en er werd afwisselend hardgelopen, stukjes versneld en gewandeld, eenmaal een korte estafetterun en diverse oefeningen. Het was eigenlijk een soort van trail, deels over verharde, deels over onverharde (bos)paden. En door een mooie omgeving, onder meer door het Anlose bos.

Vandaag - we zijn weer op de dinsdag beland - was het weer 'oppasdag' met de twee kleinkinderen. Dat hield onder meer in: naar PLUK kinderboerderij bij Madestein, vervolgens naar de bibliotheek in Loosduinen om kinderboeken te 'verversen', ijs eten bij Ollini en daarna pannenkoeken bakken bij ons thuis.


Maar ook was vandaag de dag van de verhuizing van pakweg tien kikkervisjes. In maart waren het nog maar zwarte stipjes in een klein klontje kikkerdril. Nu, medio juni, is de helft voorzien van achterpootjes en de andere helft van voor- en achterpootjes. We hebben ze in de vijver gedropt waar ze het laatste deel van hun metarmorfose van kikkervisje tot mini-kikkertje kunnen volbrengen.

Geen opmerkingen: