donderdag 9 augustus 2012

Fruitig dagje


Ze zijn er weer, nogal vroeg in jaar heb ik de indruk: bramen! In ieder geval wel in Hilversum, op het Heksenweitje. Gisteren heb ik in de middagpauze een aantal geplukt, bijna drie plastic drinkbekertjes vol wat neerkomt op één potje jam. Het blijft altijd een hele onderneming, je blijft snel haken aan de stekelige doornen van overhangende bramentakken en je hebt concurrentie van allerlei insecten waaronder wespen die een zoete braam ook niet weten te versmaden. Om over dat gemene sap op je kleren maar te zwijgen. Nou ja, we zien wel of de vlekken er uit gaan en zo niet, pech gehad.

Gisteravond was het weer trainen geblazen, maar dat kwam ditmaal neer op een testloop voor alle aanwezige groepen. Je loopt dan één (5 km), twee (10 KM) of drie rondjes (15 KM) vanaf het sportpark, rechtsaf langs de HALO, weer rechtsaf het duinpad achter de baan op en aan het eind daarvan bij de Fuutlaan linksaf naar boven, weer linksaf  langs het veld en vervolgens naar rechts het pad volgen tot Duindorp en daar met een scherpe bocht naar links, weer de duinen in tot aan de Fuutlaan en van daar uit nog een stukkie richting baan en finish. (volgende keer toch maar een plattegrondje maken, wel zo makkelijk ;-)).

Omdat ik zaterdag ga meedoen aan de Bradelierloop (10 km) koos ik voor de kortste afstand, vijf kilometer. Dat was maar één lousy rondje, maar ook al werd er niet 'gespeerd' - het was meer een intensief duurlooptempo - was het zwaar genoeg. Ook anderen bleken achteraf last te hebben gehad van de combinatie hoge luchtvochtigheidsgraad en de zon die na een dag bewolking opeens weer was gaan schijnen. Daardoor werd de adem al na één kilometer zowat afgesneden en gutste het zweet met bakken van de getrainde lijven. De laatste kilometer passeerden Yvette en Ellen mij, zij plakten er nog een rondje aan vast, ik was er al.  24.50, niet slecht voor dit parcours en voor een testloop. Wim, onze trainer, zei nog dat de afstand 100 meter langer was dan 5 km, dus de tijd was wel Okee. Ook de anderen van Groep 5 - Hans en Rob, er waren er niet zoveel deze avond - bleken na afloop naar tevredenheid te hebben gelopen. De hollende man op de foto boven is trouwens Cor, een van onze snelle veteranen.

Omdat het zo lang duurde voordat ik uitgetranspireerd was, wachtte ik even met douchen. Daarna was het weer een gezellige boel. Paul K., Paul van O. en Marlies hadden bardienst, Frank I, Frits B., Murat en ik speelden met verve de rol van dorstige consument. We hebben meteen ingeschreven voor het trainingsweekend in november, we delen met bijna hetzelfde groepje als vorig jaar een huisje. We gaan ditmaal naar Zeeland, Haamstede. Wordt weer leuk!


Geen opmerkingen: