woensdag 31 oktober 2012

Oost West, Eigen Ketel Best

Gistermiddag ben ik wat eerder naar huis gegaan, want er moesten boodschappen gedaan worden in het kader van mijn onbezoldigde maar met liefde aanvaarde kook-opdracht. Echter heb ik mij eerst, direct na thuiskomst (om half vijf) in de loopkleren gehesen. Ik had het idee dat het weer wat beter zou gaan dan twee dagen terug, in de Waterleidingduinen. En dat bleek te kloppen.

Het eerste kwartier ging het zelfs verrassend goed, in aanmerking genomen dat ik nauwelijks heb gelopen de afgelopen drie weken. Ook nu 'pakte' ik de duinen en kwam tot vlak bij Kijkduin. In het stuk 'wilde duin' tussen de klaphekjes liep ik naar boven en uiteindelijk kwam ik uit bij de Savornin Lohmanlaan. Daar  liep ik terug naar huis via de bosjes van Pex en het pad langs het Stokroosveld. Bruto/netto een uur gelopen.

Eerlijk gezegd voelde ik de heup/onderrug na ruim een kwartier opspelen en na vijftig minuten voelde ik het weer aardig trekken, maar toch was het lang zo pijnlijk niet als de afgelopen keren. Nog steeds kan (of durf) ik niet langer achter elkaar te lopen, de boel niet forceren.

Na thuiskomst van alles en nog wat aanbraden. Woensdagmiddag (vandaag dus) heb ik vrij genomen, dan ga ik verder met het boodschappen doen en keukenbezigheden.

's Avonds ging ik op visite bij een welbekend hardlopend echtpaar, dit voor een interview voor het clubblad. Na thuiskomst nog wat verder gekokkereld tussen Pauw en Witteman door. In ieder geval is het weer aangenaam thuis, gisteren is er een nieuwe gasketel geïnstalleerd. Het werd tijd, want de oude ketel vertoonde kuren de laatste jaren en moest steeds met lapwerk aan de praat worden gehouden.

Dit was niet zo'n boeiend blogje, maar er kan weer (bijna normaal) gelopen worden en dat geeft toch een goed gevoel. 

Geen opmerkingen: