maandag 22 oktober 2012

Over lekkere bakkies en gore bocht

Helemaal blessurevrij ben ik nog niet, maar ik voelde mij genoeg hersteld om voor de eerste keer na de 1 van de 4 loop, vandaag alweer negen dagen geleden, een stukje te hardlopen. Niet met de groep uiteraard, want er nog van afgezien dat mijn conditie een stuk gekelderd is, kan ik nog geen lange passen maken, tempo's kan sowieso niet. Dit afgezet tegen het goed doortrainde en fors gestegen niveau van de groep zou dat een pijnlijke en onverantwoorde excercitie zijn geweest.

Via Laan van Meerdervoort, Bosjes van Pex en een oversteek bij de Sportlaan, liep ik naar de baan van Haag Atletiek aan de Laan van Poot. Dat was zo rond tien over zes, het was nog stil op en rond de baan. Daar liep ik rondjes op het grasveld achter het clubhuis, een keer afgewisseld door een rondgang om de sintelbaan, achter de tribune. Zo tegen tien voor zeven - allengs verzamelden zich steeds meer lopers voor de training - liep ik weer terug naar huis. Dus dat eerste loopje heeft een klein uurtje geduurd. Eigenlijk ging het best redelijk, de heup voelde ik tijdens het lopen nog wel maar dat mocht geen naam hebben. Wel heb ik nu, als ik opsta vanaf de bank of vanachter de pc, een licht zeurende uitstralende pijn vanuit de heup, maar hopelijk verdwijnt dat snel. In ieder geval wordt het van dag tot dag bekijken hoe het gaat, er wordt in ieder geval nog niet met Groep 5 meegetraind deze week.

 
Wat ik wel leuk vond was de bijlage in de zaterdag-editie van het Algemeen Dagblad, een hele bijlage over koffie en waar je de lekkerste koffie, cappucino en espresso van het land kunt krijgen. Dit is dan wel gebaseerd op adviezen van lezers die hun tips naar de redactie van de krant hebben opgestuurd. Een team ervaren fijnproevers heeft zo'n honderd geselecteerde vestigingen bezocht en zijn aan het proeven geslagen. Frappant was dat Starbucks - de "Apple" onder de koffie, met een hoog snob-gehalte dus - als zeer matig uit de bus kwam ("Zwaar overschat maar door uitgekiende marketingstrategie zeer populair"). Héél slecht kwam de koffie en cappucino van Kiosk (uitgiftestands op diverse grote stations) uit de bus, en daar kan ik mij alles bij voorstellen. Wat een ongelofelijke bocht is dat zeg, en dat nog wel serveren in bekers van Douwe Egberts met teksten als 'intens genieten'.
Als beste - en ik vermeld dat met enig gepast chauvinisme - kwam La Mano Maestra uit Den Haag uit de bus. Koffie, cappucino en espresso helemaal top, volgens de regelen der kunst gemaakt, juiste sterkte, temperatuur (veelal wordt met name cappucino te lauw geserveerd) en smaak. Dat wordt straks dringen geblazen bij het Noordeinde!

Wie het allemaal wil nalezen, kan het beste proberen het AD van zaterdag jl. te pakken te krijgen, maar hier staan de geselecteerde 'coffeeshops'!

Geen opmerkingen: