dinsdag 16 september 2014

Verslag ener training met BBQ-terugblik

Tot dusver heb ik mij een beetje op de vlakte gehouden wat betreft het plaatsen van foto's van de BBQ afgelopen zaterdag. Dit omdat er door anderen ongetwijfeld betere zijn gemaakt, maar goed: ik heb er een paar gemaakt, waarom zou ik ze dan niet plaatsen? Heb ik meteen weer wat plaatjes voor bij het volgende summiere verslagje.

Maandagavond was mijn tweede training met Groep 7 van Arie Don. De groep was vrij groot maar niet zo groot als afgelopen woensdag. Wel met mensen die ik wat beter ken onder wie Karin Dee, Henk Moesman en Hugo Maerten, die zich fysiek aan het voorbereiden is voor het komende toneelseizoen bij De Appel. Was de eerste training vorige week woensdag op de baan (tien vierhonderdjes), nu stond er een ontspannen duurloopje van ongeveer 75 minuten op het programma. Dit met het oog op de Vredesloop en/of de Vredesmarathon komend weekend. Wij liepen door de duinen tot en met Kijkduin, met onderweg wat versnellingen: twee blokken van 1-2-3-2-1 minuten, met vijf minuten rust tussen de blokken.



Het ging eigenlijk best goed deze avond, bij de versnellingen kon ik prima meekomen met de voorsten, dat waren ditmaal Barend Engelenburgh en Anna Pascadinha. Laatstgenoemde gaf steeds aan wanneer wij iets te hard dreigden te gaan - een keer zelfs sneller dan 4'10'' min/km - en dan namen we gas terug. De bedoeling was namelijk om op 10 km tempo te lopen.

Overigens kwamen wij tijdens onze loop door de duinen steeds Groep 5 tegen, nu eens op een van de duinpaden, dan weer bij de pomp. Groep 5 die nu Berry Verkijk als trainer heeft, tot voor kort was hij met Arie trainer bij Groep 7, waarnaar Ton van der Pol en ik als lopers zijn overgegaan. Ik zeg met nadruk niet 'overgelopen' want het blijft allemaal in de familie!


Nadat we na ongeveer zeventig minuten terug waren, gingen we op het grasveld naast het clubhuis nog enkele grondoefeningen doen ter versterking van onder meer buik- en rugspieren. Daarmee was een 'lekkere' training afgerond.

Geen opmerkingen: