zondag 18 maart 2018

Kneus na planken

Het is wel een gedoe de laatste weken. Was ik net enigszins hersteld van een blessure, krijg ik er van het weekend weer een bij, en die heeft niet eens met hardlopen te maken.

Het heeft meer met 'planken' te maken, niet de inmiddels populaire oefening voor de 'core stability', maar letterlijk planken.

Zaterdag heb ik namelijk meegeholpen met het plaatsen van een nieuwe schutting - waarvan een deel voor onze rekening is. Met de overbuurman, eigenaar van de aangrenzende tuin (aan de Laan van Meerdervoortkant) is het nodige sjouwwerk verricht. Rond vijf uur 's ochtends had een drietal stoere friezen van het leveringsbedrijf het hoge noorden verlaten om drie uur later in de residentie te arriveren. Tientallen lange schuttingplanken (verticale stamdoorsneden van de Douglasspar), balken en andere schuttingdelen hebben wij vanaf hun wagen door het huis naar de achtertuin gedirigeerd. Dat was best nog even aanpoten, maar er werd gepauzeerd met koffie en gebak - appeltaart, tompoezen enz. - dus een straf was het niet.


De schutting staat er inmiddels, het ziet er mooi uit. Die boomstamplanken dragen bij aan de natuurlijke uitstraling van onze tuinen. 

Wel kwam er al doende een vrij zware balk op de zijkant van mijn rechtervoet terecht. Aanvankelijk leek de schade mee te vallen, maar later in de avond ging het steeds meer pijn doen en eenmaal de schoenen uit, werd het uitgesproken pijnlijk. Het gevolg was een geheel slapeloze nacht, waarvan een deel op de bank is doorgebracht (want ik bleef draaien). Overdag ging het ietsje beter en op dit moment is de ergste pijn weg. Het zal nog wel een paar dagen duren voordat ik weer normaal kan lopen (laat staan hardlopen) maar ja, de ervaring heeft geleerd dat ik vaak té optimistische verwachtingen heb over de snelheid van herstel.

Een en ander betekende wel dat ik de Voorschotenloop (5 kilometer) waaraan ik vanmorgen zou deelnemen moest overslaan. Niet dat ik dat zo erg vond want het was ontzettend koud. Bovendien hadden wij de hele dag kleindochter Chloë op bezoek, dus iedereen blij dat opa ditmaal niet zijn hielen lichtte ;-)....

Geen opmerkingen: