dinsdag 8 januari 2019

Snelle training na trage cross


Toegegeven, als het op hardlopen aankomt ben ik niet het meest trouwe groepslid. Of misschien is 'trouw' niet helemaal de juiste term, laten we zeggen dat ik regelmatig de groepstrainingen oversla. Daar zijn allerlei goede en minder goede redenen voor. Soms heb je lichte fysieke problemen, je hebt weinig fut of je voelt je niet helemaal in vorm, en als er 's avonds ècht slecht weer wordt verwacht, loop ik overdag liever voor mezelf, tussen de buien door. Dat is zeker zo als het winter is. Als pensionado heb je die mogelijkheid.




Maar maandagavond, twee dagen na de Westduincross, had ik opeens weer zin en besloot mee te doen. En dat is niet tegengevallen. Op het programma stond een duurloop van netto 60 minuten (het werd bruto, dus inclusief het inlopen, rek- en strekoefeningen en de loopscholing 75 minuten). In dat uur was een kern van twee series van 10 x 30 seconden in 10km tempo, met telkens een halve minuut herstel, en circa vijf minuten herstel tussen beide series. Sanny leidde de training.

De eerste serie kachelde ik netjes mee, we liepen toen via Laan van Poot en Zeewindelaan naar de De Savornin Lohmanlaan, staken daar over en gingen via de Kijkduinseweg rechtdoor, bij de stoplichten rechtsaf en na een paar honderd meter weer rechtsaf landgoed Ockenburgh in. De tweede serie ging een stuk vlotter, ik kon mijn benen beter 'uitslaan' en daardoor ging het sneller, zeker voor mijn gevoel. Langs de puinduinen en via de villawijk Kijkduin keerden we terug naar Haag Atletiek, de plek die de laatste dagen zo in het nieuws staat.

Maar wat hebben die foto's nu met deze training te maken? Niets, of het zou met 'lekker naar buiten' te maken hebben. De foto's zijn tijdens de kerstdagen in Drenthe (Gieten e.o.) gemaakt tijdens een duurloop en een wandeling. Ik heb ze niet eerder kunnen plaatsen vanwege pc-technische problemen...


Geen opmerkingen: