zondag 7 juli 2019

Holderdebolder in de Kerkpolder

Het eerste kerkpolderloopje van dit seizoen zit er op! Al vroeg was ik uit de veren, en ging ook niet laat van huis. Ditmaal ging de reis met het openbaar vervoer, ik liep van huis naar de Leyweg waar het nog een kwartiertje wachten was op bus 37 richting Delft.

Eerder dan gewoonlijk was ik bij Onder Ons. Ik wilde mij er van vergewissen dat mijn hardloopschoenen daar nog stonden. Die was ik vorige week na de kwartaalloop namelijk vergeten. Daar kwam ik thuis achter. Een telefoontje naar Onder Ons was voldoende, de schoenen zouden op 'het kantoortje' worden bewaard. En inderdaad, ze stonden er en ik deed ze meteen aan.

Met drie andere vroege maar zeer snelle vogels - de spartanen Mulay, Mattijs en Issak Brhane - liep ik - op uitnodiging van Mulay - een kwartiertje heel rustig in, waarna afgesloten werd met wat korte versnellinkjes.




De kerkpolderlopen starten altijd vroeg. Om kwart over tien werd een relatief kleine groep (ca. 150 lopers schat ik) weggeschoten. Ik vermoed dat het nog drukker zou zijn geweest als daags ervoor (gisteren dus) niet de Kadeloop had plaatsgevonden.

Vandaag ging het lopen domweg lekker, ik liep vrijwel meteen in een goed ritme en snelheid en kon dat goed vasthouden. Ook nu passeerde Hizkia mij in de laatste (dus vierde) kilometer, met Leen H. in haar kielzog. Ben nog enkele tientallen meters meegegaan maar voelde dat dit net iets teveel inspanning kostte dus bleef in hetzelfde tempo doorkachelen.

Uiteindelijk bereikte ik de finish in 27:23', een halve minuut sneller dan de vorige keer! Dus tevreden. Op naar de 26 minuten en nog wat! Of dat gaat lukken? We shall see... Twee jaar geleden had ik dat nog een heel 'slechte' tijd gevonden. The Times they are a'Changing, letterlijk!


Zo, en nu naar de buren, naar het vrouwenvoetbal kijken!

20:45 uur: weer terug van de buren waar we de match hebben gezien. Dit onder het genot van meerdere drankjes en hapjes en een kom goedgevulde pompoen-groentensoep. 2-0 voor Amerika! Jammer voor onze dames maar ook weer niet helemaal onverwachts en héé, 'we' zijn toch mooi tweede van de wereld en beste europese damesvoetbalteam!

Foto van vorige week: bij de start van de kwartaalloop, met Hizkia

Tenslotte nog wat foto's van de wandeling van zaterdag, tussen Maarssen en Vleuten.



Geen opmerkingen: