donderdag 4 juli 2019

Zandbijten en genieten van Groen(en)

Woensdag 3 juli - Op de dag dat onze voetbalvrouwen zich plaatsten voor de WK-finale, stond er een pittige fartlektraining op het programma. Leek mij leuk, dus na de vijf kilometer op zondag en 25 minuten rustig (uit)lopen op dinsdag, woensdag maar eens 'serieus' meedoen dacht ik zo.

's Ochtends was ik al bij de club voor het fitnessen, 's avonds drie kwartier voor aanvangstijd van de training aan de Laan van Poot om alvast een stukje 'voor mezelf' in te lopen. Dat gebeurde op het veldje achter het clubhuis. Het ging nog niet van harte, vooral de benen niet. Ging na een minuut of tien wel beter.

Toen even later in het clubhuis 'groepsgenoot' Ton van der P. voorstelde om deze avond met de groep van 'Chris en Maarten' mee te gaan, leek mij dat geen slecht idee. Groep 6/7 gaat best hard momenteel en hoewel ik conditioneel weer wat sterker lijk te worden, was ik er niet zeker van een volledige training te kunnen bolwerken.


Zo gezegd, zo gedaan. En conform het aloude adagium 'verandering van spijs doet eten' moet gezegd worden: er is plezierig getraind. Het was bepaald geen makkie, er is pittig gelopen want ook bij deze groep lopen behoorlijk snelle lopers mee en deze avond ook loopsters.

We liepen kort in, daarna gingen we bij de Fuutlaan de duinen (Westduinpark) in waar de training werd gegeven. Eerst uiteraard wat oefeningen en korte versnellinkjes, dat alles als warming up.

Maarten had zeker vijf à zes parcoursjes uitgestippeld dat we meerdere malen - gemiddeld vijf keer -  in snel tempo moesten afleggen. Daarbij werden zandheuvels, paardenpaden en klimmetjes niet geschuwd. Het was absoluut pittig - vooral de langere stukken - maar het is volbracht. In ieder geval kwam ik geen moment echt stuk te zitten, en de training is naar volle tevredenheid afgerond.

Na afloop was er veel belangstelling voor de wedstrijd Nederland-Zweden, dat via het grote scherm in het clubhuis was te volgen. Tijdens de rust - nog steeds was de stand 'Null-Null' - naar huis gegaan om daar de tweede helft en de verlenging te volgen. Het resultaat is inmiddels bekend! En terecht, ik ben altijd al voor de Groenen geweest ;-)....

Over Groenen gesproken: hieronder nog wat plaatjes van de buurttuin in de Kornoeljestraat. Dinsdag liep ik daar met de kinderwagen door dit mooie stukje 'stadsoase', waar veel zomerbloemen tot bloei zijn gekomen.



Geen opmerkingen: