zondag 28 juli 2019

Natte kerkpolderloop


Vanmorgen vroeg naar Delft om aan een kleinschalig hardloopevenement deel te nemen. In ieder geval een stuk kleinschaliger dan het NK Atletiek voor senioren, dat vandaag zijn laatste dag beleefde. Maar wie het kleine niet eert...

Wij spreken natuurlijk over de Kerkpolderloop, de derde van dit seizoen. Ditmaal was Sportcentrum Allround weer aan de beurt om het te organiseren. Wat betekent dat we volgende week weer terecht kunnen bij de aloude locatie, letterlijk en figuurlijk 'Onder Ons'.

Nu ging de weg naar Delft vanmorgen allesbehalve van een leien dakje. Vanaf de Leyweg zou bus 37 van Connexxion omstreeks 09:00 uur richting Delft vertrekken, zoals altijd. Dan is het gewoon een kwestie om uit te stappen bij halte Schoolstraat in Den Hoorn, vlak voor voornoemd sportcentrum.

Busje komt zo.... Mooi niet! Ondanks de vermelding van vertrek op de time table en bij de halte, is de bus van negen uur nooit gekomen. Nergens een vermelding van vertraging of andere calamiteit, ook niet op de site van Connexxion. Dank voor de service!

Dus fluks een alternatieve route gezocht. Bus 23 kwam snel, daarmee ging ik naar station Rijswijk, van daar nam ik de trein naar Delft en daar weer tram (lijn 1) naar de Diepenbrockstraat. Dan nog een kwartier half joggend, via het bospad langs de Kerkpolderweg, naar sportcentrum Allround. Ik was er net op tijd om mij in te schrijven, fluks om te kleden en een sanitaire stop te plegen.

Ondanks het droge beeld dat buienradar rond deze tijd voor Delft toonde, regende het behoorlijk. Tijdens de loop bleef het ook niet droog, al had de nattigheid ook te maken met eerlijk zweet. Tegen mijn verwachting in, ging het niet zo soepel, vooral in de laatste kilometer had ik niet veel meer over voor een extra versnelling. Uiteindelijk toch nog redelijk gefinishd, maar echt tevreden was ik niet eerlijk gezegd.

Na afloop gezellig 'een bakkie gedaan' met Arnold, Bas en Quirina. En de mevrouw van de inschrijvingen. Dat leidde op een gegeven moment tot een spontane 'selfie-sessie'.


Thuisgekomen, omgekleed en even later terug naar de Laan van Poot waar de wedstrijden in het kader van het NK Atletiek nog in volle gang waren. Had mijn goede camera meegenomen, maar eenmaal daar zag ik dat ik de accu in de oplader had gelaten. Lekker slim inderdaad.

NOS-verslaggever interviewt Churandy Martina na zijn 200 meter
Nou ja, ik had mijn telefoon nog waarmee ik een paar foto's en filmpjes maakte. Zie ook Facebook!

Geen opmerkingen: