zaterdag 27 juli 2019

Vrij willige vrijwilligers bij sfeervol NK Atletiek

Vierhonderd vrijwilligers, de meesten leden van Haag Atletiek, hebben de afgelopen dagen hand- en spandiensten of andere taken verricht voor het onder auspicien van de Atletiekunie georganiseerde N.K. Atletiek voor senioren. En dat gaat dit weekend nog gewoon door.

Zelf mocht ik een van die radertjes zijn in het grote geheel. Na op woensdag meegewerkt te hebben aan de opbouw van het verspring-evenement op Het Plein (in het centrum van Den Haag) had ik donderdagmiddag graag willen zien hoe aldaar twee clubgenoten (Anouk Vetter en Fabian Florant) naar het nederlands kampioenschap toe sprongen, maar dat is er door een combi van hitte en veel hectiek in de privé-sfeer niet van gekomen.

Maar gisteren (vrijdag dus) mocht ik aan de bak. Als vrijwilliger wel te verstaan. Daarvoor hoefde ik niet vroeg uit de veren (was ik niettemin wel). Om half vier moesten wij (ons team) ons melden bij coördinator Hans Koning aan de Laan van Poot waar - vanaf dat moment - een uitgebreid programma werd afgewerkt. Zie onderstaand schema.



Gisteren werd het sowieso erg druk. Wellicht het 'Daphne Schippers effect' want ook zij zou acte de présence geven. En heeft zij inmiddels gegeven, met een (niet zo verrassend, maar toch) mooi resultaat.

Enige discretie over wat wij - de mensen van ons team - daar moesten doen is wenselijk, maar laat ik volstaan met te zeggen dat we een rol speelden binnen de medische begeleiding. Zal daar niet te veel over uitwijden, maar wel dat (ik althans) het erg leuk vond om te doen. Al was het maar vanwege de entourage en sfeer bij het start- en finishgebied, temidden van de atleten die in gespannen afwachting waren op het moment dat zij aan de beurt waren. En achteraf de ontlading, in de eerste plaats bij degenen die in de prijzen waren gevallen en met een aantal waarvan wij direct contact hadden, ook naderhand.



Voor de inwendige mens was op deze dag alles dik in orde, zowel voor de atleten als vrijwilligers en het publiek. Voor de vrijwilligers was er een pastamaaltijd, maar ook in ons clubhuis en in stands die daarnaast stonden was van alles te krijgen.




Goede foto's van het evenement zullen ongetwijfeld snel worden gepubliceerd op of via de site van de Atletiekunie. Een van hen, Bjorn Paree (zie hieronder), een van de meest gedreven atletiekliefhebbers van ons land, was ook nu aanwezig om - ongetwijfeld mooie - plaatjes te maken. Dat ik hem hier vermeld is omdat hij en ik jaren geleden deel uitmaakte van de - toen nog enigszins pionierende - 'bloggende hardloop-gemeenschap'.



Vandaag en zondag staat er - eufemistisch gesproken - nog het een en ander op het programma. Voor het gemak plaats ik deze ook maar hier. Dus wie zin heeft: aan de ingang van het sportpark zijn nog kaarten te verkrijgen!

Vandaag dus weer naar het sportpark, maar eens kijken wat er dan te doen valt...





1 opmerking:

Bjorn Parée zei

Was weer leuk om je te zien en mooi te lezen dat je het naar je zin had.

Ps. Het is Dafne en geen Daphne ! :-)