zondag 21 juli 2019

Op kerkepad

De komende week is er voor onze vereniging Haag Atletiek heel wat werk aan de winkel, want dan zijn de Nederlandse Kampioenschappen Atletiek. Er is aan de leden gevraagd om als vrijwilliger mee te werken. Zij zullen uiteenlopende taken vervullen en ook ik heb daar mijn aandeel in. Dus dit weekend nog maar even freewheelen.


Vandaag numero 3 van de reeks kerkpolderlopen in 2019! Nu was IJsclub Bertus weer aan de beurt om de boel in goede banen te leiden.

De dag begon wel stroef. Waarschijnlijk heb ik mijn schouder overbelast. Dat zou door de zware rugzak kunnen komen waarmee ik gisteren de Sint Pietersberg 'beklom', maar ook door een wat onvoorzichtige oefening met een te zware dumbell. Hoe dan ook behoorlijk wat pijnlijke scheuten in schouder en nek. Maar goed, je loopt met je benen en niet met je nek, hield ik mijzelf voor.

Kortom: na het ontbijt ingepakte sporttas gepakt en naar de bushalte gelopen. Het duurde even voordat-ie kwam dus doorgelopen tot de Alberdastraat waar ik meteen een flapje uit de muur trok. Bij Onder Ons in Delft kan namelijk niet gepind worden. Jazeker, die zaken bestaan nog!

Bij Leyenburg met bus 37 naar Hoorn, halte Schoolstraat. Van daaruit is het twee minuten lopen naar Sportcentrum Allround (maar daar hoefde ik vandaag niet te zijn) en acht minuten lopen naar Onder Ons.


Het werd daar redelijk druk. Altijd is daar de harde kern van lopers aanwezig, de meesten zijn al wat ouder (50 + en ouder, er lopen soms zelfs tachtigers mee) maar ook een groeiende groep jongelingen zet hier hun beste en snelste beentje voor. En ook een atlete die enkele jaren geleden nog furore maakte op triathlons (Joke Keuning) kwam nu voor de derde keer. Ze wil geleidelijk aan de draad oppakken.


Om kwart over tien ging, als altijd, de groep van start. Gaan met die banaan. Nou ja, laten we zeggen dat ik mijn best deed om niet te langzaam te lopen. Op een gegeven moment zat ik in een goed ritme, een tikje te snel voor mijn doen misschien al merk ik wel dat het elke week later in de 'race' wordt dat ik gas moet terugnemen.

Uiteindelijk kwam ik in 27'30'' over de finish, ruim een minuut sneller dan vorige week. Daar was ik best tevreden mee.

Maarten de Niet was er ook om ons aan te moedigen. Leuk! We gingen wat drinken, zelf nam ik een spa rood, en zo kon ik meteen 'uitzweten'. Want het was vrij warm en direct na zo'n inspanning douchen heeft weinig zin omdat het water daarna ook uit alle porieën van je lichaam stroomt.

Later nog even op het buitenterras wat nagepraat met Jos, Michel en Hizkia, Bas, Leen, Paul W. en Pierre. Allemaal goed gelopen! Dat gold zeker ook voor de spartanen Marlon, Mattijs, Arnold, Ralph en Harry van 'groep Mulay' die allemaal zo om en nabij de twintig minuten hadden gelopen. Lekker bezig!

Geen opmerkingen: