zondag 6 mei 2012

Ooievaar supporter bij Parkenloop

Vandaag was de Delftse Parkenloop, ook bekend als de Groene Halve Marathon. Er waren echter ook andere afstanden: 5, 10 en 15 kilometer. Ik had mij voor de laatste afstand ingeschreven. 15 kilometer is lang zat, want volgende week wordt er 10 kilometer gelopen (Royal Ten) en de week daarop de halve marathon van Leiden.
Er waren vrij veel bekenden ter plekke: Rutger Kramer, die naderhand vierde op de halve marathon zou worden, Marjolein, Hizkia en Michel en Paul Wobbe, onze veel-loper. En Hans Verbeek, hij zou voor de eerste keer dit jaar de halve marathon lopen en meteen in een mooie tijd. En Hans van onze eigen trainingsgroep, ook hij ging voor deze langste afstand.


Dit blogje wordt kort, want ik kan elk moment weer offline gaan. Waarom,dat leg ik naderhand nog uit (misschien). Wel kan ik zeggen dat de 15 km. best goed ging. Bij het 10 km.punt had ik 51 minuten (twee weken terug nog 53 minuten op de 10 km gelopen), en de 15 km haalde ik in 1:19:04. Voor mijn doen is dat best aardig, ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat ik twee kilo ben afgevallen de afgelopen week.



Leukste gast vandaag was een ooievaar, die opvallend tam was. Hij (of zij) vloog niet weg en betoonde zich zeer belangstellend voor dat vreemde lopersvolk. Je zag het dier denken: "Waarom vliegen ze niet, dat gaat toch veel sneller?" De vogel bleef al die tijd op en rond het sportveld van AV40, de organiserende vereniging, rondscharrelen.

2 opmerkingen:

Daniëlle zei

De ooievaar kreeg zeker lekkere hapjes.

Ruud zei

Die was vorig week ook al supporter bij een duurloopje van mij (zie foto facebook)....