vrijdag 9 mei 2014

After the Storm (!) Op weg naar reunie



Ik ben vandaag (ik schrijf dit nog nèt voor middernacht) gaan trainen in plaats van zaterdag. Of dat erg handig was weet ik niet want mijn lijf lijkt niet voldoende hersteld van de afgelopen week, herstel vergt tegenwoordig nu eenmaal meer tijd. Ik ben ongeveer twee-en-een-half uur onderweg geweest, waarvan bijna twee uur lopend. Ik gebruik niet het woord 'hardlopend' want dat leek er voor mijn gevoel niet op (en voor een ander zag het er vast niet zo uit, dat geschuifel). Het werd een uiterst langzame en moeizame duurloop (veel wind, bijna stormachtig) maar wel door een mooie omgeving! Vanaf Den Haag CS (begin Koekamp) via het Haagse Bos en langs Clingendael naar Meijendel en terug via de Van Alkemadelaan en Scheveningse Bos tot aan het Gemeentemuseum. Al met al zo'n 16 kilometer. 

Waarom niet zaterdag gaan lopen (vandaag als u dit leest)? Heel eerlijk: omdat er slechter weer wordt voorspeld dan op vrijdag, en omdat ik mij een beetje wil instellen op de middag, want dan is er een kleine schoolreunie waar een kleine twintig oud-klas/schoolgenoten worden verwacht. Kan gezellig worden!

Misschien dat ik nog een staartje van het Songfestival meekrijg. Gek eigenlijk, ik ben nooit zo'n fan van het Songfestival geweest - keek alleen altijd naar de puntentelling, dat vond ik nog het spannendst - en de meeste liedjes vond ik ook niks. Maar dit jaar heb ik beide uitzendingen van de halve finale gezien. En zowaar heb ik voor mijzelf een strikt persoonlijke top 5, niet gebaseerd op verwachtingen (want dan ziet-ie er anders uit) maar op wat ik mooi of leuk vond.

Dat wordt dan: 1. Azerdbeidzjan 2. Zweden  3. Noorwegen 4. Oostenrijk 5. Nederland.  Ik denk dat het, wat de eerste plaatsen betreft, zal spannen om Oostenrijk en Zweden, en durf er nauwelijks aan te denken dat Nederland gaat winnen. Uiteraard hoop ik dat wel, maar wie niet!

Maar eerst dus die reunie. Om een beetje in de stemming te komen, en wetende dat veel van mijn bezoekers foto's 'uit den ouden doosch' op prijs stellen, hierbij enkele klassefoto's uit die tijd. Vijftig (50!) jaar geleden!





4 opmerkingen:

Tiny zei

Ik heb vanmiddag(10 mei) ook een feestje met oudklasgenoten. 6de klas lagere school 1958. Gaat leuk worden.

Fred zei

Hee, dat is toevallig Tiny! Leuk om al die jongen en meisjes weer eens te zien ;-)... Veel plezier ook!

archiefpaul zei

Hoi Fred, wie ben jij nu op die foto?
Die ene met die stropdas?

Fred zei

Ha Paul, ik sta achterste rij in het midden met stropdas, op de andere foto zit ik in het midden vooraan. Grappig eigenlijk, in de bioscoop of het theater zit/sta ik ook het liefst in het midden... En op de grote groepsfoto heb ik een strikje om.